چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
آیت الله علما

حوزه / امام جمعه کرمانشاه گفت: برای کسب معنویت باید ظروف وجودی خود را مملو از تقوی قرار دهیم و از هر گونه مادی گرایی و مسائلی که ما را از راه راست دور می کند و به بیراه می کشاند بپرهیزیم.

آیت الله مصطفی علما، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به راهکارهای کسب معنویت  با تاکید براینکه انسان از ابتدا پاک و زلال آفریده شده است، اظهار داشت: کسانی که باطن خود را حفظ کرده و از هر گونه گناه و آلایندگی بدور نگه داشته اند دارای قلبی نورانی و الهی هستند و این چنین افرادی مورد علاقه خداوند متعال هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، افزود: یک عده هستند که خداوند بطور ویژه عنایت خاصی  به آنها دارد و جز خداوند کسی در دل آنها جا ندارد و چون محور اصلی یعنی قلب منزه است پس سایر جوراح آنها نیز نفی خواهد شد.

وی، با بیان اینکه انسان بصورت یک مرتبه و یکجا الهی و معنوی نمی شود، گفت: در این راه برای رسیدن به قرب الهی و اوج معنویت باید با دنیای مادی در تماس بوده و با تحمل سختی ها و مشقات  فراوان و صبر و حوصله به این مهم دست یابد که سعادت اخروی وی را رقم خواهد زد.

آیت الله علما تصریح کرد : سعه صدر از انسان مراقبت می کند و مراقب امر و نهی ها و دستورات و فعل و انفعالات انسان است و در این راه همه دستورات و امورات باید الهی باشد .

امام جمعه کرمانشاه یادآور شد :  برای کسب معنویت باید ظروف وجودی خود را  تقوی قرار دهیم و از هر گونه مادی گرایی و مسائلی که ما را از راه راست دور می کند و به بیراه می کشاند بپرهیزیم، قطعا با آرامش خیال مسیر زندگی را طی می کنیم و به سعادت دنیا و آخرت دست می یابیم و این بهترین چیزی است که خداوند برای انسانها می خواهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha