سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
پژوهش

حوزه/ معاون پژوهش حوزه کرمانشاه با تاکید بر اهمیت پژوهش ،گفت: امروز باید پژوهش وارد متن حوزه های علمیه گردد.

حجت الاسلام برهان قلعه بالایی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه با اشاره به اهمیت پژوهش، اظهارداشت : تحقیق و پژوهش از ضروریات هر اثری در زمینه های مختلف بوده و یک اثر وقتی دارای اعتبار و ارزش بیشتری است که از تحقیق و پژوهش پر ثمری برخودار باشد.

وی  افزود : آنچه از روایات معصوم به ما رسیده است معلوم می گردد پژوهش و تحقیق از ارزش و اعتبار بسیار بالایی برخورداراست زیرا عمل با تحقیق و پژوهش دچار شک و شبهه نمی گردد.

این استاد حوزه کرمانشاه، ضرورت پژوهش را در حوزه های علمیه و مدارس علوم دینی امروی بنیادی و ضروری ذکر کرد و تصریح نمود: حوزه  علمیه به عنوان دانشگاه و مهد پرورش عالمان و بزرگان دین که بعنوان مدیران و رهبران جامعه اسلامی هستند و کار هدایت جامعه را بسوی سعادت بر عهده دارند باید دارای منابعی بسیار غنی و دارای تحقیق و پژوهش بسیار دقیق و تاثیر گذار باشد.

حجت الاسلام قلعه بالایی عنوان کرد : از آنجا که اصول دین باید بوسیله تحقیق و پژوهش برای انسان اثبات گردد لذا این مهم جایگاه بالای امر تحقیق  را نشان می دهد که باید در اولویت قرار گیرد و نباید از آن غافل شد.

معاون حوزه کرمانشاه گفت : تحقیق، عامل اصلی افزودن ارزش و اعتبار به هر سخن و نوشته و یا اثری است زیرا نشان از میزان اهمیت و زحمت و تلاش و کوشش مولف و یا گوینده آن است که در این راه برای کسب آن متحمل شده است و امیدواریم با تحقیق و پژوهش عالی و دقیق اثرهای بسیار ارزشمندی را در عرصه های مختلف دینی و علمی ارائه دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha