دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام بهرامی

حوزه/ محقق حوزوی، بر لزوم الگوگیری مردم و مسئولان از سیره مرحوم آیت الله خزعلی(ره) تاکید کرد و گفت: از توصیه‌های همیشگی آن بزرگوار پیروی مردم و مسئولان از فرمان ولی امر مسلمین بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، مراسم بزرگداشت آیت الله خزعلی با حضور جمعی از شخصیت‌های حوزوی در درمسجد امام رضا(ع) اهواز برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام بهرامی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و علمی، آیت الله خزعلی، اظهار داشت: ایشان به لحاظ علمی دارای سابقه ای درخشان بوده و با خوشه چینی از درس علمای بزرگواری همچون مرحوم آیت الله قزوینی(ره)، آیت الله العظمی بروجردی(ره) و امام خمینی(ره) به مرحله اجتهاد رسید.

وی با اشاره به جایگاه آیت الله خزعلی در میان مردم، گفت: سابقه علمی به تنهایی باعث تأثیرگذاری در جامعه نمی شود بلکه مردم نیازمند علمایی هستند که بتوانند در بعد اخلاقی، سیاسی و اجتماعی برای مردم و مسئولین الگو بوده و راهکار های مختلف را در زمینه‌های گوناگون به مردم بدهند؛ که مرحوم آیت الله خزعلی(ره) در این زمینه از نمونه های کم نظیر است.

این نویسنده و محقق حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به آیه «واعلمواإنما اموالکم واولادکم فتنه» افزود: مال وفرزندان وسیله ای برای آزمایش هستند اما متأسفانه عده‌ای برهه کنونی حاصر هستند که از این آزمایش‌های الهی سربلند بیرون نمی آیند و با اینکه نسبت به جرم فرزندان خویش مطلع هستند از آنان حمایت می‌کنند.

حجت الاسلام بهرامی، تصریح کرد: مرحوم آیت الله خزعلی وقتی متوجه شدند که فرزندش، علیه نظام اسلامی در خارج کشور فعالیت سیاسی می‌کند و قابل هدایت نیست، باصدور بیانیه‌ای از فرزندش ابراز برائت نموده، ضمن رد مواضع وی، به مبارزه با افکار فرزندش برخاست.

وی آیت الله خزعلی را از پیروان راستین ولایت فقیه خواند و اظهار داشت: مرحوم آیت الله خزعلی(ره) از هرفرصتی برای معرفی اصل ولایت فقیه و ابعاد شخصیتی امام بزرگوار(ره) و مقام معظم رهبری استفاده می کرد و هرگز دست از مبانی انقلاب برنداشت.

این کارشناس حوزوی، با اشاره به خدمات ارزنده آیت الله خزعلی(ره) به انقلاب اسلامی، بیان داشت: ایشان جوان خود یعنی شهید حسین خزعلی را در سالهای مبارزه با طاغوت تقدیم انقلاب اسلامی کرد و پس از ایام پیروزی انقلاب اسلامی در تمام مسئولیت هایی که به ایشان سپرده می‌شد کارنامه‌ای درخشان از خویش به جا گذاشته و در دید مردم و مسئولان نظام نیز از مؤثر ترین علما در برهه های حساس تاریخ انقلاب بوده اند.

حجت الاسلام بهرامی، در ادامه سخنان خود بر لزوم الگوگیری مردم و مسئولان از سیره ی مرحوم آیت الله خزعلی(ره) تاکید کرد و گفت: از توصیه های همیشگی آن بزرگوار پیروی مردم و مسئولان از فرمان ولی امر مسلمین و رهبری معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای بوده و همواره مردم را بر تبعیت از ولایت فقیه توصیه کرده و نتیجه آن را نیز مصون ماندن در برابر توطئه های دشمنان می دانستند.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه خوزستان، در پایان سخنان خود، با اشاره به تأسیس بنیاد بین المللی غدیر توسط حآیت الله خزعلی(ره) دراکثر نقاط دنیا ، اذعان داشت: آن بزرگوار شیفته و شیدای امیرالمؤمنین حضرت علی بن ابی طالب (ع) بوده و این محبت باعث شد آن مرحوم در سنی که متجاوز از ۶۰ سال بود علاوه بر قرآن، نهج البلاغه را نیز حفظ کرده و در راستای گسترش فرهنگ غدیر در سراسر دنیا خدمات ارزنده ای را به جهانیان عرضه کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha