جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تودیع و معارفه رئیس دفتر ائمه جمعه قزوین

حوزه/ امروز با برگزاری بیش از ۸۵۰ نماز جمعه در سراسر ایران اسلامی، ارکان اقتدار و امنیت ملی کشور افزایش یافته و این مهم منجر به ترویج و توسعه فرهنگ دینی و اسلامی شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالعلی ابراهیمی، در مراسم تودیع و معارفه رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری استان قزوین، با اشاره به این که  مقام معظم رهبری می‌فرمایند "ائمه جمعه بخشی از وظایف دستگاه رهبری را بر عهده دارند" ، گفت:  یکی از سیاست‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه که با تأیید مقام معظم رهبری دنبال شد، توسعه کمی و کیفی نمازهای جمعه در سراسر کشور است.

 وی با بیان این که عده‌ای با توسعه نماز جمعه موافق نبودند، افزود: برخی با برگزاری نماز جمعه در شهرها و بخش‌های کوچک موافق نبودند و آن را منافی با عظمت و عزت نماز جمعه تلقی می‌کردند؛ اما امروز با برگزاری بیش از 850 نماز جمعه در سراسر ایران اسلامی، ارکان اقتدار و امنیت ملی کشور افزایش یافته و این مهم منجر به ترویج و توسعه فرهنگ دینی و اسلامی شده است.

معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به ضرورت شرکت مسئولان در نماز جمعه، ادامه داد: مسئولی که مردم حضور او  را در مسجد، نماز جمعه و نماز جماعت می‌بینند، طبیعی است از او حمایت می‌کنند، بنابراین مسئولان باید حضوری پررنگ در نمازهای جمعه‌ داشته باشند و از جوان‌های انقلابی و حزب الهی حمایت کنند.

 وی با تأکید بر این که نماز جمعه خاستگاه ارزش‌های اسلامی است، ابراز داشت: نمازهای جمعه با حداقل امکانات برگزار می‌شود و این مسئله یکی از مشکلات این حوزه است و مسئولان باید به دنبال حل آن باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی همچنین با ابراز خرسندی از دیدار با آرزوی سلامتی برای حجت الاسلاموالمسلمین عابدینی، خدمات نماینده سابق ولی فقیه در قزوین را بسیار ارزنده خواند و گفت: آیت الله باریک بین از چهره‌های شاخص روحانیت در عصر حاضر، عالم عامل و مجاهد است که مایه افتخار جامعه روحانیت و نهاد نماز جمعه است، چرا که منشأ خدمات بسیاری در استان و کشور شدند.

 *برگزاری 200 گردهمایی ائمه جمعه در استان قزوین

حجت الاسلام محمدتقی بهبودی، رئیس سابق دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین هم در این جلسه گزارشی از عملکرد این نهاد در سال‌های گذشته ارائه کرد.

 وی با بیان این که تا کنون 200 گردهمایی ائمه جمعه استان برگزار شده است، گفت: برپایی نماز جمعه‌های استان از 9 منطقه و شهر، به 20 نماز جمعه در مناطق مختلف افزایش پیدا کرده است.

 رئیس سابق دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین خاطرنشان کرد: 60 میلیارد ریال اعتبار برای نهاد نماز جمعه استان جذب شد که بخشی از آن منابع استانی بود که برای توسعه این مرکز هزینه شد.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha