دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام ادیب یزدی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ادیب یزدی گفت: هدف امام محمد باقر (ع) همان هدف رسول خدا(ص) و امیرمومنان (ع) بود که برگرداندن انسان به فطرت خویش است و قرار دادن معیارهای صحیح عقل مدارانه و خردورزانه در مسیر اندیشه های اسلام از اهداف حرکت سیاسی این امام معصوم(ع) بود.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی ادیب یزدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، درباره شخصیت امام باقر (ع) گفت: در میان ائمه (علیهم السلام) بعد از واقعه عظیم کربلا، نقطه عطف تاریخی وجود مقدس امام باقر (ع) است که به صورت جدی برای حفظ اسلام و مبارزه با انحرافات  کار کردند.

 وی ادامه داد: امام باقر(ع) به صورت جدی به دنبال  تحقق واقعی حق  رسول الله و اهداف پیامبر خاتم(ص) بودند، در دورانی که  امت اسلام به خاطر گروه های منحرفی مانند بنی امیه (که باقیمانده این شجره خبیثه را  امروز وجود داعشی ها در منطقه شاهد هستیم) درگیر خرافات بودند، این امام همام به مبارزه با آنان پرداخت.

این کارشناس مذهبی ، افزود:این امام معصوم همراه با فرزند برومندشان امام صادق(ع) براساس  تحقیق  و عقل مداری و دسترسی به منابع اصیل وحیانی  را هدف  خود قرار دادند.

وی یادآور شد: هدف امام محمد باقر (ع) همان هدف رسول خدا(ص) و امیرمومنان (ع) بود که برگرداندن  انسان به فطرت  خویش است و  قرار دادن معیارهای صحیح عقل مدارانه و خردورزانه در مسیر اندیشه های اسلام از اهداف حرکت سیاسی این امام معصوم بود.

 حجت الاسلام و المسلمین ادیب یزدی تصریح کرد: اساس کار امام باقر(ع) بیدار گری جان مومنان بود وتلاش کردند تا آموزه هایی را به شاگردان خود بیاموزند که در دوره امام صادق (ع) نیز ادامه داشت .

وی اظهار کرد: این امام همام با بیان  بسیار صریح، به   بیان حق  و جایگاه صریح برهان  پرداختند حرف حق و منطقی  را در جامعه مطرح کردند .

این خطیب حوزوی، یکی از مهمترین فعالیت های سیاسی راهبردی امام باقر (ع) را مبارزه با خرافه گرایی عنوان کرد و افزود:همیشه خرافه گرایی در جامعه وجود داشته است، گاهی اوقات مردم حوصله تحقیق ندارند لذا کم کم به سمت خرافه رفته و به شدت درگیر می شوند؛ در دوران امام باقر(ع)، ایشان با بیان صریح ابعاد مختلف از اسلام ناب به مردم حقایق را بیان می کردند و با کسانی به دنبال ترویج خرافات بودند مقابله کردند.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی در حوزه های علمیه و دانشگاه های کشور گفت:  امام باقر(ع) از اینکه جوانان  به دنبال از بین بردن فرصت های زندگی و از بین بردن وقت جوانی بودند به شدت برخورد می کردند ، و با کلام شیوا و مهربانی که داشتند آنهارا  به کارهای سودمند دعوت می کردند لذا امروز جوانان باید در راستای گسترش آموزه های دینی گام بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha