پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
واتس آپ فضای مجازی

حوزه/ روحانی جانباز با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس فرهنگی و جنگ نرم و رسالت امروز آنها ، گفت: اگر روحانیت حضور پررنگ تری در فضای مجازی داشته باشد، بسیاری از مسائل و مشکلات جوانان مرتفع می شود.

حجت الاسلام حجت الله غفوری، جانباز 50 درصد  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اصفهان، با اشاره به این که در سال 1365 وارد نبرد حق علیه باطل شده بود، اظهار داشت: درابتدای امر طلبه بودم که وارد میدان  دفاع مقدس شدم، سپس بعد از اتمام دفاع مقدس بار دیگر به منظور تکمیل درس و بحث حوزه، در سال 1369 وارد حوزه علمیه اصفهان شدم.

وی، به نقش روحانیت در حماسه هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: نقش روحانیت در آن سال ها بسیار پررنگ بود، به طوری که آنها به رزمندگان روحیه داده و سبب پیروزی در جنگ با دشمن بعثی شدند.

این روحانی جانباز با بیان این که در سال های جنگ در تمامی گردان ها روحانیون و طلاب نیز حضور داشتند، تصریح کرد: روحانیت در تمام عملیات های جنگی و در خط مقدم پابه پای رزمندگان جنگید و از خاک کشور دفاع کرد.

وی اضافه کرد: روحانیون علاوه بر پاسخ به سئوالات شرعی و دینی رزمندگان، سبب تقویت روحیه معنوی آنها می شدند و در حقیقت زمینه شهادت طلبی را فراهم می کردند و سپس شهدای اسلام ره صد ساله را یک شب طی  می کردند.

حجت الاسلام غفوری ادامه داد: روحانیت در جبهه ها به غیر از این که ائمه جماعت و پاسخگوی مسائل شرعی بودند، نقش یک معلم و استاد را برای رزمندگان ایفا می کردند، به طوری که افراد از لحاظ معنوی بسیار متفاوت به خانه بازمی گشتند.

استاد حوزه علمیه اصفهان  با اشاره به این که  بسیاری از پیروزی های دوران دفاع مقدس، مدیون وجود روحانیت بود، تاکید کرد: صحبت از جنگ های صدر اسلام و شجاعت حضرت علی(ع) و پیامبر اکرم (ص) در جنگ با کفار توسط روحانیت در دوران دفاع مقدس سبب شد رزمندگان با روحیه مضاعفی وارد نبرد با دشمنان بعثی شوند.

این روحانی جانباز اضافه کرد: نقش پررنگ روحانیت در سال های جنگ سبب شد، بسیاری از رزمندگان اسلام  وارد عرصه طلبگی  وکسب توفیق تلمذ از محضر علمای دینی شوند و این بزرگترین دستاوردی است که من شخصا از حضور روحانیون در سالهای جنگ تحمیلی دیده ام.

حجت الاسلام غفوری با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس فرهنگی و جنگ نرم و رسالت امروز آنها ، گفت: اگر روحانیت حضور پررنگ تری در فضای مجازی داشته باشد، بسیاری از مسائل و مشکلات جوانان مرتفع می شود، بنابراین فعالیت طلاب و روحانیون در این عرصه باید بیشتر شود.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha