دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام غفوری - تهران

حوزه/ زمانی که وجود مقدس پیامبر(ص) در مدینه منوره اولین حاکمیت و جامعه اسلامی را شکل دادند، بسیج مردمی هم به همراه تشکیل این حاکمیت الهی درمدینه توسط نبی اکرم(ص) تشکیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درتهران، با بیان این که انقلاب اسلامی، انقلابی برگرفته ازاسلام وقرآن و معارف الهی است، گفت: دفاع مقدس نیز بر اساس آرمان های مقدس اسلام و قرآن کریم و بر پایه هدایت های امام راحل(ره) شکل گرفت.

وی افزود: طبعاً حضور روحانیت انقلابی و هدایت های آنان هم براساس آیات شریفه مصحف شریف و سیره سنت نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیت علیهم السلام بوده و تعیین کننده ترین نقش را در حضور نیروهای مخلص و بسیجی دردفاع ازاسلام وانقلاب و کشورو همچنین استقامت و ایستادگی آنها درجنگ تحمیلی داشت.

مدیر حوزه علمیه تهران اضافه کرد: نقش روحانیت در تشکیل بسیج مردمی، نقشی است که بدیلی برای آن درهیچ عرصه دیگری یافت نمی شود، به این دلیل که دفاع ما یک دفاع آرمانی و مقدس و بر اساس تکلیف الهی و برپایه حکم فقیه جامع الشرایط و درواقع عمل به وظیفه شرعی بود و به این جهت حضور و هدایت های روحانیت تعیین کننده ترین نقش را درپیروزی دفاع مقدس داشت.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری، سابقه تشکیل بسیج را به دوران پیامبرگرامی اسلام(ص) عنوان کرد و گفت: زمانی که وجود مقدس پیامبر(ص) در مدینه منوره اولین حاکمیت و جامعه اسلامی را شکل دادند، بسیج مردمی هم به همراه تشکیل این حاکمیت الهی درمدینه توسط نبی اکرم(ص) تشکیل شد.

وی ادامه داد: تمام غزوات و جنگ های تحمیل شده برپیامبر(ص) و حرکت و برنامه هایی که آن حضرت برای توسعه وگسترش اسلام داشتند، همه به وسیله نیروهای مردمی و بسیجی که توسط رسول گرامی اسلام(ص) تربیت شده بودند، با ایمان به خدا و تربیت نبوی درتمام مراحل انجام شد.

مدیر حوزه علمیه تهران خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی هم حضور نیروهای مردمی مخلص در دفاع از اسلام دقیقا عمل کردن امام خمینی(ره) و ملت شریف ایران اسلامی به سیره و سنت نبی مکرم اسلام(ص) بود و طبعاً دراین مسیر روحانیت که درهمه عرصه ها پیشتاز و پیش قدم بوده، دربسیج هم همین گونه عمل کرد.

وی اضافه کرد: روحانیون، طلاب، اساتید و فضلای حوزه اولین کسانی بودند که ازهمان ابتدای پیروزی انقلاب، برای آموزش نظامی اقدام کرده و بعد ازآن نیز دردوران دفاع مقدس با تقدیم بیشترین آمارشهید نسبت به سایر جمعیت ها، نشان دادند همواره درصف مقدم ایثار درراه اسلام قراردارند.

مدیرحوزه علمیه تهران ادامه داد: تفکر، اخلاق، منش، اعمال و رفتار روحانیت اجین با معارف الهی و سیره و سنت پیامبر(ص) و قرآن کریم است بنابراین همین مقدار تأثیرپذیری روحانیت از معارف اسلامی و الهی، دربین بسیجیان منتقل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با بیان این که روحانیت نخ تسبیح نیروهای بسیج محسوب می شود، اظهارداشت: آنچه نیروهای بسیج را حول یک محور و مسیر قرار می دهد، اخلاص، کار برای خدا و استقامت برای تحقق آرمان های انقلابی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است که توسط روحانیت در بین بسیج تبلیغ و تبیین می شود.

مدیر حوزه علمیه استان تهران درپایان با اشاره به تأثیرگذاری همه جانبه روحانیت در بسیج، گفت: روحانیت با بصیرت و علم به معارف بلند الهی، در مسیر دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

انتهای پیام 34/313

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha