چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حجت الاسلام غفوری مدیر حوزه تهران

حوزه/ چشم انداز ۲۰ ساله و برنامه جامع حوزه علمیه تهران در بخش های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی و پذیریشی تدوین شد و از سال آینده این برنامه که در اختیار مدارس استان قرار گرفته، به مرحله اجرا خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین غفوری، صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه تهران، در مصلای حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، در شهرری، با تسلیت شهادت حضرت امام  باقر(ع)، گفت: انقلاب اسلامی ایران و فعالیت ها و خدمات حوزه های علمیه کشور،  مرهون مجاهدت ها و خدمات ائمه معصومین(ع) و حضرت امام خمینی(ره) است.

مدیر حوزه علمیه استان تهران افزود: علمای شیعه، طلاب و روحانیون خود را شاگرد حضرت امام صادق(ع) می دانند و این افتخار بزرگی است که برای همه علمای شیعه کفایت می کند.

*شعار راهبردی حوزه تهران

وی در ادامه، با ارائه گزارشی از فعالیت های حوزه علمیه تهران، گفت: "مدرسه محور شدن فعالیت های حوزوی" به عنوان شعار اصلی حوزه علمیه تهران مطرح است و به موجب آن، تمام برنامه های مدراس تا جایی که مقدور است توسط خود مدارس پیگیری و به انجام برسد و مدیریت حوزه استان نقش کمتری در فعالیت ها خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمینغفوری ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که جشنواره های حوزوی از جمله علامه حلی و ... باید با حمایت مدیریت حوزه و توسط مدارس برگزار و اداره شود.

مدیر حوزه علمیه استان تهران اضافه کرد: ما به سمت مدیریت استانی بسیار چابک خواهیم رفت که عموم کارها در مدارس علمیه انجام خواهد شد.

*تقدیر از اعضای شورای حوزه استان

وی، ارتباط مدیریت حوزه استان تهران با شورای حوزه استان را بسیار صمیمانه ای خواند و گفت: شهادت می دهم که شورای حوزه تهران، بسیار خوب و قوی است و علما و فضلای بزرگی در آن حضور دارند.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری با تاکید بر این که باید از همه ظرفیت ها، علماء، بزرگان و شخصیت های علمی در اداه حوزه استفاده کنیم تا شاهد پیشرفت حوزه تهران در همه زمینه ها باشیم، ابراز داشت: وجود استاد رشاد در تهران بسیار تاثیر گذار و مهم بوده و نقش ایشان در پیشرفت های کمی و کیفی مدارس علمیه حائز اهمیت است.

*تدوین چشم انداز 20 ساله

مدیر حوزه علمیه تهران، با بیان این که، برنامه ریزی، پشتیبانی و نظارت، سه وظیفه اصلی مدریت حوزه علمیه تهران است، گفت: چشم انداز 20 ساله و برنامه جامع حوزه استان در بخش های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی و پذیریشی تدوین شد و و از سال آینده این برنامه که در اختیار تمام مدارس علمیه استان قرار گرفته، به مرحله اجرا خواهد رسید.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری با بیان این که حوزه علمیه تهران، با اجرایی شدن این برنامه، به عنوان اولین حوزه دارای برنامه جامع مدیریتی خواهد بود، تصریح کرد: حوزه تهران، نه تنها باید پاسخگوی تمام نیازهای استان باشد، بلکه باید نیاز سایر استان ها و مناطق را نیز برطرف کند، چرا که دارای ظرفیت بسیار عظیمی بوده و این مسئله به عنوان یک تکلیف مهم متوجه این مرکز است.

*لزوم تاسیس مدارس جامع و با امکانات روز

مدیر حوزه علمیه تهران، حمایت از اساتید، طلاب متأهل و فراهم کردن رفاه و آسایش طلاب را از اهداف تدوین برنامه جامع این حوزه اعلام کرد و افزود: تاسیس مدارس جامع و با امکانات متعارف روز، از اصلی ترین برنامه ها و وظایف حوزه است تا به سبب آن، طلاب بتوانند در رفاه و آسایش به تحصیل علوم دینی و تبلیغ معارف اسلامی بپردازند.

وی، با بیان این که توجه به استعدادهای موفق و نخبگان از ضروریات حوزه علمیه است، گفت: مدارس تخصصی فقه و اصول باید در تهران دایر شود تا طلاب ممتاز و مستعد در این مدارس به تحصیل و تدریس بپردازند.

*خودکفایی مدارس تا سال 1400

مدیر حوزه علمیه تهران خاطرنشان کرد: در برنامه جامع پشتیبانی مدارس، پیش بینی شده که تا سال 1400 هجری شمسی، تمام مدارس تهران به خود کفایی برسند و بدون کوچکترین دغدغه مالی به فعالیت بپردازند.

*برنامه جامع، سال آینده عملیاتی می شود

حجت الاسلام والمسلمین غفوری همچنین تصریح کرد: با عملیاتی کردن برنامه جامع، حوزه علمیه تهران از سال آینده به لحاظ استاد نیز به خود کفایی خواهد رسید.

*جذب 1400 داوطلب

وی، نظارت بر مدارس را از وظایف اصلی مدیریت حوزه تهران دانست و گفت: امسال حدود 1400 داوطلب تحصیل علوم دینی، مراحل مصاحبه و طرح میثاق طلبگی را گذرانده و جذب مدارس شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری یادآور شد: مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور همکاری بسیار خوب و صمیمانه ای با حوزه علمیه تهران دارد و در آینده نزدیک شاهد تحولات بزرگی در حوزه استان خواهیم بود.

*دریافت انتقادات و پیشنهادات

مدیر حوزه علمیه تهران در خاتمه گفت: طلاب و روحانیون می توانند از طریق ارسال پیامک به شماره 09332644422  انتقادات و پیشنهادات خود را ارائه دهند و این پیامک های ارسالی مورد بررسی قرار گرفته و در پیشبرد اهداف حوزه علمیه تهران مورد توجه قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha