یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام فاطمیان امام جمعه اقبالیه

حوزه/ امام جمعه اقبالیه گفت: کمک به نیازمندان نجات دهنده انسان از گرفتاری ها است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی فاطمیان، ظهر امروز در جشن گلریزان شهر اقبالیه اظهار داشت: جشن گلریزان برنامه خوبی است و باید برای برگزاری با شکوه تر چنین برنامه هایی تلاش بیشتری صورت گیرد تا مشکلات نیازمندان با سرعت بیشتری رفع شود.

وی تصریح کرد: دنیا محلی است که انسان باید در آن به فکر آخرت بود، در این دنیا تلاش نماید تا توشه ای برای آخرت جمع آوری کند و در این مسیر کمک به نیازمندان یکی از راه هایی است که انسان را از گرفتاری های آخرت نجات می دهد.

این استاد حوزه بیان کرد: کسی که حج عمره اش را به نیازمندان هدیه می دهد، یا از برخی خواسته هایش صرف نظر می کند، تا به فقیری کمک نماید در واقع با خداوند سبحان معامله کرده و خداوند متعال نیز پاداش بسیار ارزنده ای به وی خواهد داد.

امام جمعه اقبالیه ادامه داد: کسانی هستند که خداوند سبحان به آنها ثروت مادی زیادی داده اما آنها این امانت را در مسیر درست هزینه نمی کنند، در قیامت از این که کارهای نیک و خیرات انجام ندادند پشیمان خواهند شد.

وی عنوان کرد: خداوند متعال فرموده است کسانی که اموالشان را در راه خدا انفاق نمی کنند به عذاب دردناکی گرفتار خواهند شد و بر اساس روایات اموالی که انسان در راه خدا انفاق می کند یکی از بهترین چیزهایی است که در این دنیا از خود به جای می گذارد.

امام جمعه اقبالیه یادآورشد: وقتی می خواهیم به خانه دنیا توجه کنیم از خانه آخرت غافل نشویم سهم فقرا را داده و از این فرصتی که دنیا در برای آخرتمان فراهم شده غافل نشویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha