شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 358780
۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
امیر حسین فرجی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان با تاکید بر لزوم تهذیب نفس، گفت: "عجله"، "لجاجت"، "کبر و غرور" و "کاهلی و سستی" از عناصر خطرناک و سمّ مهلک برای همه انسان ها به ویژه طلاب می باشند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»از کاشان، حجت الاسلام امیرحسین فرجی، در جمع طلاب کاشانی در مورد شعار سال تحصیلی معاونت تهذیب حوزه علمیه کاشان ، ابراز داشت: "اخلاق مداری" از شعارهای جدی و قابل اجرا و پیگیری این معاونت در مدارس علمیه کاشان خواهد بود.

معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان به نکاتی در باب تهذیب نفس اشاره کرد و گفت: یکی از نکاتی که طلاب همیشه باید در تمام مراحل زندگی به آن توجه داشته باشند، مسئله تهذیب نفس است.

وی با اشاره به چهار خصلت که انسان باید آن ها را  ترک کند، افزود: "عجله"، "لجاجت"، "کبر و غرور" و "کاهلی و سستی" از عناصر خطرناک و  سمّ مهلک برای همه انسان ها به ویژه طلاب می باشند، چرا که بروز برخی از حوادث و اتفاقات در زندگی انسان ریشه در این  4 خصلت رذیله دارد، مثلاً علت لجاجت، امر و نهی کردن زیاد است، در حالی که امر و نهی کردن با فریضه ی الهی امر به معروف و نهی از منکر منافاتی ندارد و وظیفه ی آمر باید تذکر به موقع، مشفقانه و به دور از هر گونه قصد و غرضی باشد.

حجت الاسلام فرجی به تصحیح قرائت نماز، قرآن، بیان احکام و مسائل شرعی در سطح مدارس اشاره کرد و افزود: معاونان تهذیب مدارس سعی کنند تا موارد مذکور را به نحو احسن انجام دهند تا شاهد ثمره فعالیت آنان در سطح جامعه باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha