سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ |۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 11, 2024
علوم اسلامی

حوزه/ بزرگترین مرکز داده علوم اسلامی کشور با هدف پشتیبانی از مراکز اسلامی ، حوزه های علمیه و جریان سازی دینی در فضای مجازی افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر طائی زاده رئیس مرکز داده امین، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح اولین و بزرگترین مرکز داده علوم اسلامی امین در کشور گفت: با توجه به رشد تصاعدی اطلاعاتی تولیدی توسط حوزه ها و مراکز اسلامی در بعد کمیت و کیفیت و ضرورت حضور فعال و جریان ساز حوزه های علمیه در فضای مجازی ایجاد مرکز داده جهت میزبانی اختصاصی اطلاعات در دستور کار شورای عالی حوزه قرار گرفته و مصوبه آن صادر شد.

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت ده ها هزار طلبه در سطح کشور در دوره های آموزش مجازی و مشارکت روزافزون طلاب در شبکه های اجتماعی نیاز به حضور طلاب و پشتیبانی از آنها در فضای مجازی بیش از گذشته احساس می شود.

طائی زاده گفت: هم اکنون بیش از ده شبکه ماهواره ای و هزاران سایت پژوهشی تبلیغی در 5سال اخیر در شهر قم فعال شده و لذا با توجه به ظرفیت گسترده  و پررنگ حوزه علمیه، مرکز داده امین، تامین میزبانی داخلی امن و استاندارد را برای مخاطبان خود فراهم نموده  است.

وی  تصریح کرد: این مرکز به عنوان بزرگترین سایت استاندارد و پشتیبان نجات از رخدادهای طبیعی است که  حملات الکترونیکی  را رصد کرده و نجات از بحران را با رعایت استانداردهای حفاظت الکترومغناطیس  را مدیریت می کند که در همین راستا گواهی نامه حفاظت الکترونیکی نیز از سازمان پدافند غیر عامل،  دریافت نموده است.

رئیس مرکز داده امین  اذعان داشت: این مرکز در زمینه پیشگیری از حملات اینترنتی و هک های مرسوم علیه سایت های شیعی و انقلابی با ایجاد امنیت چند لایه در ابعاد مختلف فیزیکی و منطقه ای آماده ارائه خدمات است.

دکتر طائی زاده، درباره ظرفیت مرکز داده امین گفت: طراحی ساختمانی بسیار مستحکم از ویژگی های این مرکز است، این مرکز ظرفیت میزبانی از دو هزار سرور(قابل توسعه تا دوبرابر)، قابلیت میزبانی بیش از 100هزار سایت، پایگاه اطلاع رسانی و کتابخانه مجازی ، همچنین ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات امن و سریع تا 900 ترابایت را دارد.

رئیس مرکز داده امین، هدف از راه اندازی این مرکز را که به عنوان بزرگترین مرکز داده علوم اسلامی کشور و پیشتبان از سرورها و مراکز داده بزرگ در کشور است را پشتبانی از مراکز اسلامی و حوزه های علمیه و جریان سازی دینی در فضای مجازی عنوان کرد و یادآورشد: آئین افتتاحیه این مرکز روز پنج شنبه با حضور دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در شهر مقدس قم به آدرس بلوار امین نبش کوچه 51 برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha