چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ |۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 12, 2024
استاد رشاد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه تهران، با اشاره به مجاهدت های روحانیت، تصریح کرد: علما و فضلای حوزه در مقاطع حساس تاریخی، با مجاهدت و فداکاری، از استقلال، شرف ملی و آبرو و حیثیت کشور دفاع کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در تهران، استاد علی اکبر رشاد، امروز در آئین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران، با اشاره به جایگاه روحانیت در جامعه، گفت: لباس روحانیت، میراث پیامبر گرامی اسلام(ع) و ائمه اطهار(ع) و همچنین به نوعی لباس ملی ماست که در سال های نه چندان دور، جزو لباس های مرسوم ایرانیان بوده است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران، با تاکید بر این که لباس روحانیت، نماد اسلامیت و ملیت ماست، ابراز داشت: طلاب و روحانیون همواره حافظ دین و حامی و حراست کننده کشور و استقلال، عزت و شرف ملی بوده و هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به مجاهدت های روحانیت، خاطر نشان کرد: علما و فضلای حوزه در مقاطع حساس تاریخی، با مجاهدت و فداکاری از استقلال، شرف ملی و آبرو و حیثیت کشور دفاع کرده اند.

استاد رشاد خطاب به طلاب حاضر در مراسم گفت: عبا و عمامه، لباس جهاد، عمل به رسالت و مسئولیت و تعهد است. لذا بار سنگینی را بر دوش گرفته اید و باید به تکلیف الهی خود عمل کنید، البته در این مسیر، در معرض مشکلات  مختلفی هم قرار خواهید گرفت.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران، در پایان خاطرنشان کرد: انشاء الله خداوند متعال به همه حوزه ها و طلاب جوان و مدرسان حوزوی توفیق ادای رسالت طلبگی را عنایت فرماید.

برپایه این گزارش، در این مراسم 13 نفر از طلاب حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران به دست استاد رشاد، رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران معمم شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha