یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
نمایشگاه کتاب

حوزه/ سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله مجتهد شبستری و دیگر شخصیت های حوزوی ومسئولان استانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تبریز، این مراسم، پیش از ظهر امروز با قرائت آیاتی از کلام الله مجید، آغاز و پس از آن سرود جمهوری اسلامی ایران اجرا شد.

حبیب ماهوتی، مدیر عامل نمایشگاه بین المللی تبریز در ابتدای این مراسم، با ارائه گزارشی از برگزاری دوازده دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، گفت: امسال و در سیزدهمین دوره از این نمایشگاه بیش از 800 ناشر کشور، 76 ناشر خارجی و 60 ناشر استانی در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز حضور دارند، که این آمار نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز امتحان خود را پس داده و تا کنون از غنای فراوانی برخوردار بوده است، گفت: کتاب و کتابخوانی از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید در سبد خرید مردم قرار گیرد.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز افزود: امسال مفتخریم که در کنار نمایشگاه کتاب، میزبان ششمین نمایشگاه دفاع مقدس با بیش از 80 ناشر آثار دفاع مقدس و قرآن و عترت نیز باشیم.

جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی هم در این مراسم، ضمن قدردانی از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نمایشگاه، گفت: با توجه به ضرورت احیاء دریاچه ارومیه، امسال این نمایشگاه با شعار احیاء دریاچه ارومیه کار خود را آغاز کرده و در ادامه برنامه هایی از این قبیل تدارک دیده شده است.

وی، افزود: انچه که برای احیاء دریاچه ارومیه لازم و ضروری است مورد بحث و ارزیابی قرار گرفته و به لحاظ بودجه جهت اجرای برنامه های احیاء این دریاچه هیچ گونه مشکلی نداریم.

استاندار آذربایجان شرقی، گفت: هنرمندان و صاحبان قلم در فرهنگ سازی احیاء این دریاچه نقش بسزایی دارند و امیدوارم با برگزاری این نمایشگاه با شعار احیاء دریاچه ارومیه، گام های اساسی در این رابطه برداشته شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha