جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
زادهوش - جامعه المرتضی

حوزه/ رئیس جامعه المرتضی گفت: غدیر نقطه عطفی است تا برای همه معلوم شود که مجموعه فرهنگ اسلامی فقط یک سری برنامه‌های تئوری و توصیه‌های اخلاقی نیست بلکه ضمانتی عملی و ارزشی برای تحقق این برنامه‌ها دیده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین زادهوش در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» ضمن تبریک عید غدیر گفت: جایگاه غدیر در فرهنگ اسلامی، جایگاه ادامه نبوت در مسیر امامت و رهبری مسلمانان است.

وی بیان کرد: غدیر نقطه عطفی است تا بر همگان معلوم شود که مجموعه فرهنگ اسلامی فقط برنامه‌های تئوری و توصیه‌های اخلاقی نیست؛ بلکه ضمانتی عملی و ارزشی برای تحقق این برنامه‌ها دیده شده است.

رئیس جامعه المرتضی(ع) ادامه داد: یکی از پیام‌ها و الهام‌های خیلی مهم غدیر این است که سیاست اسلام عین دیانت آن و دیانتش عین سیاستش است.

حجت الاسلام والمسلمین زادهوش تصریح کرد: تحقق ارزش‌ها تنها با گفتن به وجود نمی‌آید؛ بلکه نیاز به رهبر دارد که مردم حول محور او حرکت کنند.

وی خاطرنشان ساخت: تمام حوادث مهم تاریخی مخالف و موافق داشته‌اند و در برابر رسالت پیامبران الهی و حتی در برابر رسالت نبی اکرم(ص) نیز مخالفت‌ها بسیار زیاد بوده است.

رئیس جامعه المرتضی بیان کرد: اینکه شاهد هستیم پیامبر(ص) از شهر خود مجبور به مهاجرت شده؛ به همراه یارانشان تحت شدیدترین آزارها قرار گرفته و در مدینه چندین جنگ بزرگ را می‌پذیرند، همه دلیل بر این است که مخالفت‌ها بسیار قوی است و در مورد غدیر نیز اینچنین است.

حجت الاسلام والمسلمین زادهوش اظهار داشت: امام علی(ع) در مقام روشنگری و بیان حقایق از هیچ تلاشی دریغ نکرده و تا آخرین لحظات عمر خویش این حقیقت را که از طرف پیامبر(ص) مأمور شده‌اند، بیان داشتند.

وی ادامه داد: اما در مقام مدیریت جامعه و عدم شکاف میان صفوف مسلمین، به گونه ای صبر کردند تا نهال تازه غسل شده اسلام خشک نشود و در این راه حتی با خلفای زمان خود نیز همکاری و حتی از آنها حمایت کردند تا دین اسلام پا برجا بماند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha