دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بانوان طلبه

حوزه/ مدیر اداره امور خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم، از آغاز دوره ی جدید آموزش معارف اسلامی ویژه خانواده های طلاب خبرداد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام سید مرتضی صالحی ساداتی، با اعلام این مطلب، به ضرورت آموزش معارف اسلامی برای خانواده های طلاب اشاره و اظهارداشت: امروزه برگزاری کلاس هایی برای ارتقاء سطح دانش و آگاهی های خانوادهای طلاب مخصوصا در خصوص معارف اسلامی از ضروریات است که در همین زمینه معاونت تهذیب اقدام به طراحی دوره های معارف اسلامی نموده است.

 مدیر اداره امور خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم افزود: دوره ی آموزش معارف اسلامی ویژه ی خانواده های طلاب، با عنوان «طرح کوثر» در یک دوره سه ساله برگزار می شود.

وی با بیان این مطلب که این طرح قریب به 14 سال است که برگزار می گردد، یادآورشد: دانش پژوهان این دوره باید در طول سه سال 45 واحد آموزشی را بگذرانند.

حجت الاسلام صالحی، با تاکید براینکه در پایان دوره آزمونی از دانش پژوهان گرفته می شود، اذعان داشت: افرادی که بتوانند حد نصاب لازم را کسب نمایند، مدرک رسمی از حوزه های علمیه دریافت خواهند کرد .

وی، با بیان اینکه اساتید این دوره از حوزه علمیه خواهران هستند، در خصوص مواد درسی این دوره گفت: اخلاق، احکام، تربیت فرزند،روش بیان احکام، قرآن، کلاس داری، همسرداری، شیوه های تبلیغ و مفاهیم اسلامی برخی از مواد درسی این دوره می باشد.

این مقام مسئول، در خصوص دوره جدید این طرح نیز یادآور شد: ثبت نام دور جدید این طرح  از اواخر تابستان آغاز شده و 700 نفر در این طرح ثبت نام کردند که کلاس های آنها از اول مهرماه سال جاری آغاز شده است.

وی با اشاره به این‏که دوره‌های آموزشی معارف اسلامی در 8 دفتر این اداره در سطح شهر قم از جمله مناطقی چون نیروگاه، مهدیه و پردیسان برگزار می گردد، یادآورشد: داوطلبانی که علاقه‌مند به شرکت در این دوره‌ها هستند می‏توانند با شماره تلفن 37830947 تماس گرفته و یا به یکی از دفاتر این اداره مراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha