دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمود دهقان محمدی/ یزد

حوزه/ برخی در شبکه های اجتماعی از این فاجعه سوء استفاده کرده و به جای این که خواستار پاسخ گویی عربستان باشند، به سراغ حذف صورت مسئله رفته و می گویند باید حج را تعطیل کنیم!.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام محمود دهقان محمدی، امروز در مراسم بزرگداشت حسن دانش، طلبه یزدی و قاری بین المللی در مسجد مدرسه علمیه "مصلی" یزد با اشاره به این که فاجعه منا از چند بُعد قابل بررسی است، اظهار داشت: یک بعد آن این است که با توجه به اینکه سرانجام هرکسی مرگ است، باید دید چگونه این اتفاق برای افراد رقم خواهد خورد.

سخنران این مراسم افزود: برخی همانند قربانیان فاجعه منا در بهترین شرایط و بهترین مکان و بهترین حالات با لب تشنه جان می دهند که این نحوه مرگ برای هرکسی اتفاق نمی افتد، و به احتمال زیاد این افراد در این شرایط با توجه به تشنه بودن به یاد تشنگی امام حسین(علیه السّلام) نیز افتاده اند.

وی ادامه داد: بعد دوم این فاجعه مربوط به خانواده این بازماندگان و ملت شریف ایران است که به واقع این مصیبت برای ملت و خانواده بازماندگان سخت و دردناک است.

حجت الاسلام دهقان در خصوص بُعد سوم این حادثه گفت: برخی در شبکه های اجتماعی از این فاجعه سوء استفاده کرده و به جای این که خواستار پاسخ گویی عربستان باشند، به سراغ حذف صورت مسئله رفته و می گویند باید حج را تعطیل کنیم!.

امام جمعه زراچ اضافه کرد: مسئله حج تا آنجا اهمیت دارد که اگر زمانی حج از اقبال عمومی برخوردار نباشد، حاکمان اسلامی وظیفه دارند، افرادی را با پول بیت المال به حج بفرستد.

وی با بیان این که در خصوص فاجعه منا نباید به گونه ای رفتار شود که منجر به اختلاف و جنگ بین عرب و عجم و یا شیعه و سنی شود، در خصوص بُعد چهارم این حادثه گفت: در طول تاریخ انقلاب، مردم هر وظیفه ای را که برعهده داشته اند، به نحو شایسته انجام داده اند و حضور در مراسم تشییع و تدفین جانباختگان حادثه منا نیز تایید این ادعاست، بنابراین مسئولین باید مواظب باشند و بدانند که اراده و خواست ملت این است که در قبال خون این جانباختگان کوتاه نیایند.

سخنران این مراسم با تاکید بر این که باید علت اصلی این فاجعه ریشه یابی شود، گفت: چرا زمانی که زائرین تقاضای آب می کنند به آن ها آبی داده نمی شود؟! چرا عربستان مسئولیت خود در این حادثه را به گردن نمی گیرد و مدام تقصیر را به گردن دیگران می اندازد؟!

حجت الاسلام دهقان تصریح کرد: مسئولین تا حصول نتیجه این کار را با جدیت دنبال کنند، زیرا مقام معظم رهبری راه را در این زمینه مشخص کرده او آن ها باید برای رسیدن به نتیجه، در این مسیر حرکت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha