دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
جشنواره فیلم اشراق

حوزه/ برگزاری جشنواره فیلم حوزه، اشراق نوید بخش یک اقدام جدی و زنده فرهنگی هنری در سطح ملی بود که با استقبال بسیار خوبی از طرف طلاب هنرمند و فعال در عرصه فیلم و رسانه مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» محمد بنکدار دبیر جشنواره فیلم حوزه، اشراق  درنشست خبری سومین جشنواره فیلم اشراق که در مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد. با ارائه گزارشی از جشنواره های گذشته و تاثیراتی که برگزاری این جشنواره ها در فضای هنری طلاب و هنرمندان کل کشور داشته است به تشریح برنامه های سومین جشنواره فیلم اشراق پرداخت.

وی گفت:برگزاری اولین و دومین جشنواره فیلم حوزه، اشراق نوید بخش یک اقدام جدی و زنده فرهنگی هنری در سطح ملی بود که با استقبال بسیار خوبی از طرف طلاب هنرمند و فعال در عرصه فیلم و رسانه مواجه شد.

بنکدار افزود:تجربه ها و دستاوردهای دو دوره جشنواره با استقبال کم نظیر مخاطبان حوزوی و غیرحوزوی در مجامع رسمی هنری روبرو شد و اقبال جدی مخاطبان عرصه فرهنگ و هنر در عرصه گسترده ملی را در بر داشت.

دبیر سومین جشنواره فیلم حوزه، اشراق با اشاره به ویژگی های این دوره از جشنواره گفت:از ویژگی های این جشنواره این است که طی سه یا چهار روز اکران آثار در سینما را خواهیم داشت و با حضور منتقدین و هیات داوران و همچنین صاحبان آثار هنری جلسه نقد و بررسی برگزار خواهد شد و هیات داوران در هر بخشی با شرکت کنندگان به صورت رو در رو مباحثی خواهند داشت.

محمد بنکدار خاطر نشان کرد:تمامی بخش های جشنواره در  دو گروه طلاب هنرمند و عموم هنرمندان برگزار و آثار هر گروه به صورت مستقل مورد قضاوت و داوری قرار می گیرد.

مهلت ارسال آثار 15آبان

وی افزود: مهلت ارسال آثار تا تاریخ 15آبان ماه سال جاری، انتخاب و داوری آثار از 15آبان ماه تا 20آذر ماه سال جاری، نمایش آثار راه یافته از 25آذر ماه تا 28آذر ماه سال جاری و اختتامیه و آیین اهدای جوایز نیز با حضور و سخنرانی یکی از چهره های تاثیر گذار در عرصه علم و فرهنگ در تاریخ 28آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

بنکدار از برگزاری نشست های تخصصی قبل و در حین جشنواره خبر داد و تاکید کرد:این جشنواره که با موضوعات و ماهیت دینی و پرداختن به نقش روحانیت و کارکردهای آن در عرصه فرهنگی و هنری برگزار می شود از مباحث نقد و بررسی نیز غافل نبوده است و به همین منظور نیز نقد و پژوهش را در این دوره از جشنواره به صورت جدی پیگیری می کنیم و با برگزاری نشست های تخصصی قبل از جشنواره و حین برگزاری جشنواره در ارتقای سطح کیفی آن تلاش می کنیم.

دبیر سومین جشنواره فیلم حوزه، اشراق با اشاره به تاثیرگذاری رهنمودهای مراجع و بزرگان دینی گفت: ما معتقدیم که مراجع و علمای دینی چراغ راه و مایه هدایت جامعه هستند لذا از مهم ترین برنامه های این دوره نیز دیدار  با مراجع و علمای دینی به منظور کسب فیض و هدایت از محضر آنان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha