شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اقبالی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علوی قم گفت: پیام مباهله این است که با دشمنانی که از در شیطنت و حیله گری وارد شوند و به دنبال این هستند که دین و ایمان ما را از بین ببرند، به هیچ وجه نمی توانیم ارتباط برقرار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی اقبالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به روز مباهله  اظهارداشت: روز مباهله، حادثه مهمی در تاریخ اسلام است و حقانیت پیامبر و اهل بیت علیهم السلام در این روز در مقابل کفار مشخص شده و حقانیت اسلام  اثبات می شود.

وی با بیان این که پیامبر(ص) برای اثبات حقانیت خود و دین اسلام حاضر شدند با مخالفان، مباهله نمایند و افرادی را که با خود در این مباهله بردند، بهترین افراد بودند، گفت: در این حرکت بزرگ دینی، زمانی که کفار مشاهده کردند پیامبر(ص) با علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام برای مباهله آمدند، متوجه شدند که پیامبر(ص) دنبال قدرت طلبی نیستند، بلکه به دنبال اسلام، هدایت انسان ها، حقانیت، عدالت و سعادت و خوشبختی دنیوی و اخروی مردم  می باشند.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم  خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه های قرآنی، مهمترین دشمنان ما یهودیان هستند که شدید ترین دشمنی را به مؤمنان دارند که از صدر اسلام تا امروزه مشهود است. قرآن هم می فرماید این ها راضی نمی شوند تا این که واقعاً تابع آنها شویم.

وی ادامه داد: امروزه نیز با این قشر مواجهیم آنان با نام صهیونیست و آمریکا در برابر ما ایستاده اند و به هیچ وجهی حاضر به کوتاه آمدن نیستند مگر این که تابع و برده حلقه به گوش آنها باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی با اشاره به تأکید و موضع صریح حضرت امام خمینی(ره) که «آمریکا شیطان بزرگ است» و هیچگاه رابطه با آمریکا را قبول نداشتند، گفت: امروزه نیز مقام معظم رهبری همین تفکر را دنبال کرده و رابطه و مذاکره با آمریکا را ممنوع دانسته است.

وی با تأکید بر اینکه هیچگاه میان کفر و ایمان جمع شدنی نیست، خاطرنشان ساخت: این که برخی فکر کنند که رابطه با آمریکا -کسی که در سراسر جهان حیله گری می کند، موجب می شو دجهان گلستان شود؛ این تفکری ساده اندیشانه و اشتباه است.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم با اشاره به موضع صریح مقام معظم رهبری درباره مذاکره با آمریکا و این که رابطه با  این کشور ممنوع است، اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که پیام مباهله این است که با دشمنان اسلام که از در شیطنت و حیله گری وارد شوند و به دنبال این هستند که هستی ما دین و ایمان ما را از بین ببرند، به هیچ وجهی نمی توانیم ارتباط برقرار کنیم باید با آنها ستیز نماییم.

انتهای پیام// 15/ 313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha