جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام ابوالحسن نواب

حوزه/ هم اکنون دنیا شیعه را قدرتی تاثیرگذار می داند و اگر تشیع با همین سرعت پیش برود و با توجه به این که مسلمانان محب اهل بیت(ع) با شیعه گره خورده اند، اثری از جریان وهابی و تکفیری نخواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین ابوالحسن نواب، در جمع مدیران مراکز خدمات حوزه های علمیه استان های کشور، در مشهد مقدس، با بیان این که تشیع از زمان رسول خدا(ص) به وجود آمده است، اظهار داشت: اصحاب پیامبر(ص) دو دسته شدند و عده ای به رهبری حضرت علی(ع) دنیا و آخرت خود را در پیروی از پیامبر(ص) می دانستند.

وی در ادامه با اشاره به این که رشد و گسترش تشیع در سراسر جهان با انقلاب اسلامی حرکت خود را آغاز کرده است، به وضع تشیع در امروز و مقایسه با چهل سال قبل پرداخت و ابراز داشت: تا قبل از سال 1354 هجری شمسی در همه اروپا، شیعه را اسماعیلیه می دانستند؛ البته نه تنها تشیع 12 امامی را نمی شناختند، بلکه اسلام را هم به معنای خودش نمی شناختند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اذعان واتیکان در 50 سال پیش برای اولین بار به وجود اسلام، یادآور شد: پس از این دوران افرادی با نام «مستشرق» برای شناخت اسلام در جهت دستیابی به منافع استعماری خود به کشورهای استعمار شده، وارد شدند.

وی، بیداری در جهان اسلام را همزمان با انقلاب اسلامی دانست و گفت: هم اکنون دنیا شیعه را قدرتی تاثیرگذار می داند و اگر تشیع با همین سرعت پیش برود و با توجه به این که مسلمانان محب اهل بیت(ع) با شیعه گره خورده اند، اثری از جریان سلفی وهابی و تکفیری ها نخواهد ماند.

حجت الاسلام و المسلمین نواب افزود: بنابراین، آنچه باید در جهان ادیان بدرخشد، اسلام و آنچه در بین مسلمانان حرف اول را بزند، شیعه خواهد بود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب  یادآور شد: با اضافه شدن جمهوری اسلامی به عنوان محور تشیع، امروز شیعه اثرگذار است و روحانیان باید قدردان این موقعیت ارزشمند باشند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha