دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله جوادی آملی

حوزه/ حضرت آيت الله جوادي آملي اختلاس را معضل اقتصاد کشور برشمردند و گفتند: طبق کلام حضرت امير عليه السلام خيانت به بيت المال آبروي انسان را در همين دنيا مي ريزد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» این مرجع تقلید در دیدار  شهردار و رئيس شوراي شهر استان قم با اشاره به مسئله  مباهله و همچنين واقعه خاتم بخشي حضرت امير المومنين (ع)در حال نماز، اظهار داشتند: ما بزرگاني را به امامت برگزيديم که روي انسانيت انسان سرمايه گذاري کرده اند و به ما فرمودند بزرگوار و بلند انديش باشيد، چراکه خداوند همت ها و انديشه هاي بلند را دوست دارد و فکرهاي کوچک و پست مشمول رحمت الهي نيست؛ اين يک اصل اسلامي است.

ايشان در  بخش ديگري از سخنان خود، جهاني انديشيدن در حوزه برنامه ريزي را يادآور شدند و بيان داشتند:

يک مسلمان بلند انديش در برنامه ريزي هاي خود بيش از آنکه به دو حوزه ملي و منطقه اي بيانديشد به حوزه بين المللي مي انديشد و براي آن برنامه ريزي مي کند؛ در برنامه ريزي هاي خود بايد جهاني فکر کنيم و منطقه اي و ملي عمل کنيم تا کساني که به اين سرزمين سفر مي کنند اين مشترکات انساني را مشاهده کنند و جذب شوند.

حضرت آيت الله جوادي آملي افزودند: در عمران و آباداني شهر بايد بدون اختلاف نظر و فارغ از سليقه هاي شخصي و با وسعت دادن به ظرفيت جان خود عمل کنيم.

ايشان با بيان اين مطلب که «ما اگر نيت الهي داشته باشيم مشکلات با عنايت الهي رفع خواهد شد» فرمودند: دو اصل الهي در اين مساله وجود دارد؛ اول اينکه کار کردن و انجام خدمت وظيفه انسان است اما هرگز نبايد به اين کار و نتيجه آن دل خوش و اميدوار باشد چرا که اصل دوم مي گويد نتيجه کار و روزي به دست خداست. لذا ما بايد با همه توان خود تلاش و کوشش کنيم و نگران مشکلاتي همچون کسري بودجه نباشيم چرا که اگر نيت ما الهي باشد حتما کار به ثمر خواهد رسيد.

حضرت آيت الله جوادي آملي اختلاس را معضل اقتصاد کشور برشمردند و گفتند: طبق کلام حضرت امير عليه السلام خيانت به بيت المال آبروي انسان را در همين دنيا مي ريزد.

ايشان خاطرنشان کردند: ما در اين کشور همه امکانات را در اختيار داريم تنها کمي همت و مديريت لازم است تا بتوان اين امکانات را به کار گرفت، بايد مطابق بودجه وارد مرحله انجام برنامه ها شد تا خروجي کار روشن باشد و در نيمه کار ، کارها رها نشود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha