پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حسینی خراسانی

عضو جامعه مدرسین حوزه گفت: معرفی عاشورا و پیامبر اکرم (ص)دو تکلیف بزرگ بر ما حوزویان است؛ زیرا جامعه امروز بشری پیامبر اکرم (ص) به خوبی نمی شناسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی ظهر امروز در دیدار مبلغان نخبه حوزه با آیت الله العظمی وحید خراسانی اظهارداشت: بزرگترین رسالت طلاب شناساندن عظمت و بزرگی پیامبر اکرم است.

وی افزود: امام صادق (ع)در روایت زیبایی به اهمیت و جایگاه تبلیغ برای دین مبین اسلام و شخص پیامبر اکرم(ص) بیان می کنند که برای همه ما یک نقشه راه و خط مسیر است.

خطیب و استاد حوزه گفت: تکریم پیامبر اکرم(ص) تلکیف الهی بوده و عاشورا نیز که بزرگترین واقعه ای است که در نظام آفرینش تعبیر شده از مهمترین وظایف ما مبلغان است؛ زیرا این دین با عا شورا و عاشورا نیز با مجالس روضه خوانی زنده ماند ه است.

وی گفت: آنهایی که تصور می کنند عاشورا و مجلس داری برای برای ابا عبدالله و بدون  گریه  و روضه خوانی باشد سخت در اشتباه اند؛ زیرا عاشورا با این عزاداری و دسته های عزاداری شورآفرین و باشکوه در میان مردم نسل به نسل منتقل شده است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز معرفی عاشورا و پیامبر اکرم (ص)دو تکلیف بزرگ بر ما حوزویان است؛ زیرا جامعه امروز بشری  پیامبر اکرم (ص) به خوبی نمی شناسد و این تفکر غلطی که در ذهن ها ایجاد کرده اند ساخته دشمنان است باید روح پیامبر اکرم را که همان روح الهی و توحیدی است به دنیا معرفی کنیم.

وی گفت: از بهترین مکان هایی که می توان در آن به معرفی دین مبین اسلام پیامبر اکرم(ص) همت گماشت محرم و فضای معنوی هیئت های عزاداری است و باید با درک اهمیت این مجالس معارف اهل بیت(ع) را که شامل مراتب توحیدی، اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی است را به مردم منتقل کنیم.

وی عنوان کرد: همه مبلغان باید در خدمت امام حسین (ع)باشند و خودرا خادم این درگاه بدانیم و جز این در جایی دیگر نداریم؛ اگر فقیری حکیم و فیلسوفی خود را نوکر امام حسین(ع) نداند؛ باید بداند که فقه و حکمت و فلسفه هیچ دردی از او دوا نخواهد کرد؛ زیرا هر چه در این عالم است همه خدمت گذاری به امام حسین(ع) است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha