سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کتاب واژه های اخلاقی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم پیشوایی ملایری، از مولفین بوستان کتاب، درگذشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از ملایر، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم پیشوایی ملایری، مولف کتاب «واژه های اخلاقی از اصول کافی»، دار فانی را وداع گفت.

وی که از مولفین بوستان کتاب و داماد مرحوم آیت الله مشکینی بود،  از یاران دیرین امام خمینی (ره) به حساب می آمد و از سوی ایشان، به امامت جمعه سروستان منصوب شده بود.

یکی از آثار و خدمات علمی این محقق حوزوی تالیف کتاب «واژه های اخلاقی از اصول کافی»، با مقدمه آیت الله مشکینی است که بوستان کتاب، آن را به زیور طبع آراسته و پس از ویراست دوم، یازده بار چاپ و منتشر شده است.

اثر حاضر برای خوانندگان فارسی زبان، 600 حدیث در 127 موضوع از واژه های مهم اخلاقی را بر اساس کتاب اصول کافی  و بر اساس سخنان معصومین علیهم السلام به ترتیب الفبایی آورده است.

گفتنی است که اصول کافی، یکی از کتاب های معتبر حدیثی شیعه است و مولف آن، محدث بزرگ، محمد بن یعقوب کلینی (متوفای 329 ق ) است که با استادی و چیره دستی تمام در حدیث و با تحمل رنج های فراوان، این اثر ماندگار را تدوین کرده است. در این کتاب مطالب گوناگونی درباره معارف اسلامی و انسانی وجود دارد که یکی از جنبه های آن اخلاق است.

خبرگزاری حوزه، ضایعه درگذشت این عالم ربانی را به جامعه علمی کشور تسلیت عرض می نماید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha