شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کوهستانی - تبلیغات اسلامی یزد

حوزه/مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: رژیم آل سعود از تبار همان طایفه‌ای هستند که ائمه ما در شهر مدینه کشتند و امام حسین(ع) را تیرباران کردند و به دنبال این هستند تا شیعه اعلام حضور نکند، اما حضور روحانیون معمم در بقیع تبلیغی برای تشیع و تفکر علوی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام کوهستانی شاهد عینی فاجعه منا ، امروز در دیدار اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: امنیت حرم‌ها و زائران سرزمین وحی به هیچ عنوان برای مدیران و مسئولان سعودی اهمیت ندارد و با توجه به اختلافاتی که در بین مقامات عربستان بعد از فوت ملک عبدالله وجود دارد شایعات زیادی در خصوص فاجعه منا به وجود آمد که در جهت تخریب یک گروه از جانب گروه دیگری بود با این حال شاید در ابتدا این فاجعه عمدی نبود ولی در سوء مدیریت و بی تدبیری رژیم آل سعود در این حادثه تردیدی وجود ندارد.

 مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به ازدحام جمعیت زائران و گرمای بالای 50 درجه در حج امسال گفت: عدم همکاری و همیاری  رژیم آل سعود برای نجات زائران بی تدبیری و بی کفایتی رژیم آل سعود و عمدی بودن حادثه را تقویت می‌کند زیرا بیشتر قربانیان منا به دلیل گرمازدگی و بی آبی جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه  نیروهای رژیم آل سعود در فاجعه ای که رخ داد مشکل مردم را نفهمیدند تصریح کرد: مأموران رژیم آل سعود می توانستند با آب پاشی توسط هلی‌کوپتر و تلطیف هوا جان بسیاری از آنها را نجات دهند بنابراین دیگه بحث قصور نیست بلکه بحث تقصیر است و رژیم آل سعود مقصر این حادثه تاسف بار بود.

حجت الاسلام کوهستانی، با بیان اینکه رژیم آل سعود نسبت به شیعیان و کسانی که با آنها و اسرائیل مخالفت می‌کنند، کینه دارند،  گفت: چند سال پیش که بسیاری از حجاج ایرانی را به تیر بستند به دلیل شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل بود و اینها نشان می دهد که برای آنها امنیت حرم و جان شیعیان و ایرانیان مهم نیست.

شاهد عینی فاجعه منا عدم همراهی لازم برای نجات قربانیان فاجعه منا را از جمله کینه‌توزی‌های سعودی‌ها در برابر زائران سرزمین وحی دانست و بیان کرد: بیش از 70 درصد از آسیب‌دیدگان فاجعه منا، به دلیل عدم توجه و رسیدگی به موقع جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به تحمل سختی‌های دیگر شیعیان در این سرزمین گفت: حجربن عدی از شیعیان خالص و مخلص عاشق امام علی(ع)  بود که  اوصاف زیادی داشت و قول‌ها و وعده ها نتوانست او را تسلیم کند، لذا معاویه او را به شهادت رساند. قبل از شام به او گفتند از امام علی(ع) تبری بجوید، اما با توجه به عشق و محبتی که نسبت به ایشان داشت هرگز این کار را نکرد و از ماموران معاویه خواست تا پسرانش را قبل از او بکشند که در بیان دلیلش گفت می ترسم پسرانم وقتی من را می‌بینند که در خون خود دست و پا می‌زنم از حضرت علی(ع) ببرند ولی من نمی خواهم پسرانم از امام علی(ع) جدا شوند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه نرفتن به حج قطعا رژیم آل سعود را به اهداف خود نزدیک می‌کند، گفت: در بقیع که بودیم برخورد بسیار تندی از سوی مأمورین سعودی با بنده شد به گونه‌ای که عبایم را کشیدند و نزدیک بود پاره شود و چند بار از پشت من را هل داد که برخی دوستان پیشنهاد دادند برای جلوگیری از چنین حرکاتی بدون معمم در این مکان حاضر شوم که مخالفت کردم چرا که نفس حضور یک معمم ایرانی و شیعی در بقیع خاری در چشم آنهاست.

وی ادامه داد: رژیم آل سعود همان طایفه‌ای هستند که ائمه ما در همین شهر کشتند و امام حسین(ع) را تیرباران کردند و به دنبال این هستند، لذا شیعه اعلام حضور نکند، اما حضور روحانیون معمم در بقیع تبلیغی برای تشیع و تفکر علوی است.

کوهستانی خاطرنشان کرد: هیچ کشور اسلامی به غیر از ایران در بین الحرمین برنامه اختصاصی ندارد، اما برگزاری دعای کمیل با بردن نام ائمه اطهار و روضه خوانی از بلندگو با لحن عربی و سلام دادن به آنها و اینکه تنها ایرانیان آن هم با کارت شناسایی می‌توانند در آن حضور پیدا کنند افتخاری برای تشیع است و طبیعی است که برای پافشاری بر اعتقادات باید مشکلات را تحمل کرد و به جان خرید.

حجت الاسلام کوهستانی با بیان اینکه رژیم آل سعود و دشمنان نمی‌گذارند حقانیت شیعه به گوش جهانیان برسد و با اشاره به اینکه مردم بسیاری از کشورهای اسلامی عاشق ایران و شیعیان هستند، یادآور شد: مردم عاشق حقایق هستند منتها در کشورهای اسلامی دستمان بسته است و نمی توانیم شرایط را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: امام رضا (ع) در حدیثی فرمودند که حرف های ما را به مردم منتقل کنید چون که زیباست مردم آن را می پذیرند ولی متأسفانه ما نتوانستیم با استفاده از این مهارت، به تبلیغ تشیع بپردازیم و به گوش عموم مردم دنیا برسانیم.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان با اشاره به فرمایشات رهبری که واکشن ایران را در برابر بی احترامی به زائران ایرانی سخت و خشن عنوان کردند ، تأکید کرد: بیانات مقام معظم رهبری تنها چیزی بود که به داد کشورهای اسلامی رسید و مشکلات بسیاری از زائران را برطرف کرد

کوهستانی ادامه داد: شاید برخی دولت‌های اسلامی با کشور عربستان همنوا هستند ولی ملت‌های مسلمان اینگونه نیستند؛ بیانات رهبری جان تازه‌ای در وجود زائران، بازماندگان، کشورهای اسلامی و مردم به وجود آورد، رژیم آل سعود را ترساند و تحول اساسی ایجاد کرد.

حجت الاسلام کوهستانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید از ماه محرم و این مدرسه حسینی درس بگیریم، از رسانه‌ها خواست با توجه به اینکه در عرصه فرهنگی فعالیت دارند و تاثیر گذاری زیادی دارند، مبانی اعتقادی آنها را تقویت کنند گفت: عدم آگاهی مردم و بی اطلاعی مردم شام از اهل بیت(ع) موجب شد که بر بدن امام حسین(ع) اسب دواندند، آنها معاویه را خال المومنین می‌دانستند، و عدم اطلاع و علم و آگاهی نسبت به امام حسین(ع) و ائمه اطهار مصیبت کربلا را به بار آورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha