شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رجبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، لازمه هدایتگری نسل جوان جامعه را ترویج فرهنگ و اندیشه عاشورایی در زمانه حساس کنونی برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین  محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با تاکید بر لزوم تبیین و تحلیل اهداف مقدس قیام خونین حسینی برای عموم مردم به ویژه نسل جوان کشور تصریح کرد: همانطور که سیدالشهدا(ع) نیز فرمودند یکی از مهم ترین اهداف قیام ایشان، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده که امروز هم از جمله ضروریات جامعه ما به شمار می‌رود.

وی همچنین با بیان این که باید از فرصت تبلیغی دهه اول محرم بهترین استفاده را جهت نشر معارف اهل بیت(ع) و مقابله با انحرافات انجام داد، گفت: با نگاهی به بیانات بزرگان به ویژه امام راحل و مقام معظم رهبری به خوبی درمی یابیم که تبیین صحیح و مناسب آموزه‌های نهضت حسینی یکی از مهم ترین وظایف مبلغان و وعاظ و مداحان اهل بیت(ع) در این ایام است، چه آن که بسترها و شرایط کار تبلیغی نیز در این روزها و شب ها به خوبی فراهم می باشد.

قائم مقام موسسه امام خمینی (ره) با اشاره به این که هیچ قیامی در تاریخ بشریت همچون قیام کربلای حسینی نتوانسته این چنین ماندگار و فوق العاده تاثیرگذار و هدایتگر باشد، ابراز داشت: بی جهت نبود که امام امت(ره) فرمود "این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است".

وی همچنین خاطرنشان کرد: وعاظ و مبلغین بدانند که تنها تحلیل و تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) برای مردم کافی نیست، بلکه باید بتوانند آن ها را با نیازهای امروز جامعه مرتبط کرده، بدین وسیله یک تحلیل کاربردی و امروزی به مردم و جوانان ارایه دهند تا آن‌ها بتوانند سیره و سبک زندگانی نورانی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان را در زندگی خود به کار بندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha