دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام غریب

حوزه/ در روز رستاخیز اهل بهشت حسرت خواهند خورد که می توانستند بهتر از این بوده و به درجات بالاتری برسند و اهل دوزخ حسرت خواهند خورد که ای کاش گناهکار نبودند و جهنمی نمی شدند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام غریب، امروز در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در مدرسه علمیه خواهران شهرستان مهریز، ضمن توصیه به شرکت کنندگان برای بهره گیری معنوی از این مجالس به تشریح یکی از نام های روز قیامت با عنوان یوم الحسره پرداخت.

وی افزود : منظور از«یوم الحسر» در قرآن و روایات روز قیامت (رستاخیز) است و حسرت به معنای اندوه و غم برای چیز از دست رفته است .

این استاد حوزه یزد تصریح کرد : در روز رستاخیز اهل بهشت حسرت خواهند خورد که می توانستند بهتر از این باشند و به درجات بالاتری برسند و اهل دوزخ حسرت خواهند خورد که ای کاش گناهکار نبودند و جهنمی نمی شدند.

استاد غریب افزود : شاید قیامت به این معنا روز حسرت است که کافران برای از دست دادن سعادت جاودانه و دیگران برای پاره ای قصور و کوتاهی های خود و در نتیجه بر از دست دادن درجات والاتر حسرت می خورند.

وی تصریح کرد: حسرت بدکاران این است که چرا راهی برای خودشان به سمت پیامبر بازنکردند و حسرت نیکوکاران این است که ای کاش توشه بیشتری برمی داشتیم.

وی در پاسخ به این سئوال متداول که آیا « یوم الحسره» برای پیامبر و ائمه اطهار هم وجود دارد اظهار کرد : 14 معصوم (ع) از عمر خود بهترین استفاده را کرده اند و فقط این اولیای الهی هستند که افسوس نمی خورند و کسی که امری جزء خواست الهی انجام نمی دهد دلیلی ندارد حسرت بخورد.

حجت الاسلام غریب تصریح کرد : از پیامر و معصومین علیهم السلام، مکروه و ترک اولایی صادر نشده است تا به خاطر ترک آن حسرت بخوردند وبالاترین مقام ها در قیامت برای ایشان واهل بیت شان می باشد.

لازم به ذکر است :  به همت طلاب و مسئولین تنها حوزه علمیه خواهران شهرستان مهریز به مناسبت ایام ماه محرم طی 10 روز متوالی مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) ویژه بانوان مهریزی و طلاب برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha