جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
انتفاضه

حوزه/ وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد از آغاز انتفاضه سوم فلسطین تا کنون ۷۲ نفر شهید شده اند که یک چهارم آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند و بیش از ۲۲۷۰ نفر نیز مجروح شده اند و ۵ هزار حالت خفگی نیز در نتیجه گاز اشک آور رخ داده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد از آغاز انتفاضه سوم فلسطین تا کنون 72 نفر شهید شده اند که یک چهارم آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند و بیش از 2270 نفر نیز مجروح شده اند و 5 هزار حالت خفگی نیز در نتیجه گاز اشک آور رخ داده است.

در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین آمده: نیروهای اشغالگر 54 شهروند فلسطینی را در کرانه باختری و 17 نفر را در نوار غزه و یک جوان را در سرزمین های سال 198 به شهادت رسانده اند.

در این بیانیه آمده: 15 نفر از این شهدا کودک هستند که کوچک ترین آنها 8 سال دارد و دو خانم نیز در نوار غزه به شهادت رسدیه اند که یک نفر آنها باردار بوده است.

وزارت بهداشت فلسطین افزود: از آغاز ماه جاری 2030 شهروند در کرانه باختری و نوار غزه مورد اصابت گلوله قرار گرفته و راهی بیمارستان شده اند و 220 شهروند نیز بر اثر حملات نیروهای اشغالگر دچار شکستگی و جراحت شده اند و 20 نفر دیگر نیز دچار سوختگی شده اند و 5 هزا رحالت خفگی در اثر گاز اشک آور نیز به ثیت رسیده است.

این وزارت خانه همچنین 200 مورد حمله به کادر پزشکی و خودروهای امدادرسانی را در حین امدادرسانی به شهروندان به ثبت رسانده که نقض آشکار پیمان های بین المللی می باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha