دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
معاونت تهذیب

حوزه/ کلاس های "طرح کوثر" و" ترنم شکوفایی" ویژه همسران و فرزندان طلاب توسط معاونت تهذیب حوزه علمیه همدان برگزار می گردد.

حجت الاسلام کشوری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان ، با اشاره به ضرورت آموزش معارف اسلامی برای خانواده های طلاب بیان داشت: معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور در جهت ارتقای سطح علمی وعملی خانواده های طلاب دوره های "طرح کوثر" و" ترنم شکوفایی"  را برگزار می کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان با اشاره به کلاس های طرح کوثر که ویژه همسران طلاب می باشد. اظهار داشت : در این  دوره آشنایی با معارف اسلامی در قالب ،دوره های علمی ،کاربردی، آموزش داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه اساتید این دوره از حوزه علمیه خواهران هستند، درخصوص مواد درسی که در این دوره تدریس می شوند گفت: کلاس ها آموزش احکام عمومی و اختصاصی بانوان ، تفسیر ، آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن، اعتقادات ، اخلاق ، برخی از مواد درسی در زمینه معارف اسلامی  می باشند

وی در ادامه با برپایی کلاس های هنری در طرح کوثر اظهار داشت: بافندگی ، قلاب بافی فانتزی ، طراحی و نقاشی شامل (تکنیک رنگ روغن ، طراحی سایه روشن ، نقاشی کارتون و انیمیشن) ، سفره آرایی ، خطاطی و خیاطی و  هلال احمر ، زبان ، آشپزی دیگر از کلاس های این دوره می باشد که برای ارتقای سطح آموزشی خانواده های طلاب برگزار می شود

حجت الاسلام کشوری طرح ترنم شکوفایی را به منظور ارتقای سطح تربیتی، فرهنگی فرزندان و شکوفا سازی استعدادهای آنها خواند و اظهار داشت: گروه برنامه ریزی اخلاق و تربیت دفتر امور خانواده با ارائه برنامه های متنوع و مفید همراه با برنامه های بانشاط و جذاب برای مقاطع سنی نوجوان و جوان در قالب سه مرحله جذب، رشدو تداوم، تهیه و تدوین کرده است.

وی با اشاره به مواد درسی که در طرح "ترنم شکوفایی" به فرزندان طلاب تدریس میشود خاطر نشان ساخت: در این دوره  آموزش احکام ، قرآن ،عقاید ، ورزش ، کلاس های هنری ، زبان و... از مواد درسی این طرح می باشند.

 

                           

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha