شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صفدر محمدی - مدیر حوزه آذربایجان غربی

حوزه/ مدیر کل حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: ، بي شك يكي از رويكردها و اهداف اصلي شعار سال، مبارزه عملي با سلطه طلبي و زياده خواهي قدرت هاي استعمارگر بوده و همواره طلاب و حوزه های علمیه نقش مهمی در هدایت و رهبری را در استکبار ستیزی دارند.

حجت الاسلام صفدر محمدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اهمیت خواند سالروز 13آبان در بین جوامع بشری گفت: این روز در  جمهوری اسلامی ایران  جایگاه ویژه ای دارد که می توان از آن به نام یو م الله نام برد چرا که در این روز مسلمانان اعلام انزجار از مستکبرین جهان می کنند.

وی با اشاره به سالروز 13 آبان که در تاريخ انقلاب اسلامي از زمره حماسي ترين روزهای است كه وقايع و اتفاقات مهمي در آن به وقوع پيوسته است ، اظهار داشت: در این روز تسخير لانه جاسوسي آمريكا در تهران به وسيله دانشجويان پيرو خط امام در سال 1358، روز تبعيد حضرت امام در سال 1342و كشتار دانش‌آموزان توسط ماموران رژيم پهلوي در 13 آبان سال 1357 در دانشگاه تهران صورت گرفته است.

استاد حوزه و دانشگاه ،  با تاکید به آموزه های که 13 آبان به ملت های جهان آموخت خاطر نشان ساخت: این روز به آزادی خواهان و همه مستضعفان آموخت که می توانند چپاول گران را به زباله دان تاریخ بسپارند و تنها در برابر «اللّه » به کرنش و سجود بنشینند و جز او همه را طرد کنند و در این روز، مردم سرافراز ایران به همه مستضعفان جهان نشان داد که دیوار ستم، شکستنی است.

مدیر کل حوزه علمیه آذربایجان غربی ، در ادامه تصریح کرد:  استکبار ستیزی از آموزه های دین مبین اسلام است که پیام آن مقابله با ظلم و جور می باشد و همواره باید دقت داشته باشیم در تحولات و وقایع با بصیرت ظاهر شویم و  با رهنمود های رهبری در بصریت افزایی خود تلاش کنیم.

حجت الاسلام محمدی  با اشاره به نقش حوزه های علمیه که در طول تاریخ همواره در کنار مردم محروم و در برابر قدرت های ستمگر قرار داشته اند ، اظهار داشت : با توجه به نقش رو حانیون در تمامی عرصه های انقلاب اسلامی و حضور در راهپیمایی ها همسو با مردم شعار مرگ بر امریکا را سر می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha