پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
حجت الاسلام حمید ارشاد ارومیه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: فرهنگ سازی سبک زندگی اسلامی نیازمند تبلیغ جهادی طلاب و روحانیون است.

حجت الاسلام حمید ارشاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با بیان اهمیت ترویج شعائر دینی در میان جوانان، اظهار داشت: جامعه اسلامی بر اساس ارزش های دینی، تعالیم قرآنی و سیره اهل بیت(ع) شکل یافته است و فرهنگ، منش، رفتار و الگوی جامعه کنونی به خصوص برای قشر جوان بایستی برخواسته از ارزش های ناب و آموزه های دینی باشد، لذا روحانیون باید در آشناسازی و آگاهی بخشی در اذهان عمومی و بصیرت دهی به جوانان کمر همت بسته و شیوه تبلیغ جهادی را در پیش گیرند.

وی افزود: حوزه های علمیه مجموعه ای زیرساختی است که با هدف نشرعلوم و احکام الهی به عنوان مرجع و مروج مکتب توحیدی گام های موثری در طول حیات خویش برداشته و به لحاظ تغذیه فکری و اعتقادی جوامع اسلامی نقش ممتاز و عالی را ایفا کرده اند.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی، با اشاره به اهمیت جاری ساختن فرهنگ نماز در میان جوانان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: بیان مقصود و تفسیر آیات الهی به همراه تشریح آثار عملی ساختن سبک زندگی اسلامی می تواند از وقوع بسیاری از ناهنجاری های فرهنگی و آمار آسیب های اجتماعی بکاهد، چنان که شاهدیم در هر عرصه ای که روحانیون و مبلغین دینی حضور پررنگ و فعالی داشته، در القای مفاهیم غنی دینی دارای آثار مطلوب و موثری بودند.

وی، جذب جوانان را به مساجد و منابر دینی مهم دانست و افزود: پالایش ذهنی قشر جوان از هرآنچه که موجب عدم تقرب الهی می شود و عملیاتی ساختن فرهنگ اصیل اسلامی با امر به معروف و نهی از منکر و نهادینه کردن اصل برپایی نماز به عنوان ستون دین، زمینه را برای تصفیه اعتقادی و تغییر نگرش این قشر به سمت و سوی فرهنگ های وارداتی می کاهد.

حجت الاسلام ارشاد عنوان کرد: فراگیری معارف اسلامی در مساجد و منابر، مصون کننده انسان از معصیت و گناه است، لذا حضور پویای مبلغین و روحانیون در مدارس نقطه قوت در تحکیم باورهای دینی دانش آموزان و ترویج شعائر اسلامی است.

وی، اصلاح جامعه را در گرو حرکت به سوی پاکی ها و ارزش های اصیل اسلامی دانست و ابراز داشت: سوق دادن جوانان به سوی نماز، امر به معروف و نهی از منکر، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و توسعه فرهنگ اسلامی با نمایان ساختن چهره واقعی مکتب اسلام همچنین ترسیم چشم انداز مقام معظم رهبری در عملی کردن سبک زندگی اسلامی از راهکارهای سازنده برای داشتن جامعه آباد و ایده آل است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha