دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
قرآن

حوزه/معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: تبیین شاخصه های قرآنی در کنار نشر آموزه های دینی از اهداف برگزاری مسابقات قرآن کریم در حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام علیرضا عبدی فام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، از برگزاری آزمون سراسری حفظ قرآن کریم، به میزبانی ارومیه خبر داد و اظهارداشت: آزمون شفاهی حفظ نصف، ثلث و کل قرآن کریم و نهج البلاغه توسط معاونت آموزش حوزه استان و دفتر قرآن و عترت حوزه استان آذربایجان غربی، روز جمعه ، 15 آبان ماه جاری در محل مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه برگزار می گردد.

وی در ادامه افزود: هدف از برگزاری این دوره از مسابقات، ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی طلاب با آموزه های کلام وحی، کسب فضائل و برکات معنوی قرآن کریم و همچنین حفظ و تدبر در مفاهیم و معانی آن است.

حجت الاسلام عبدی فام با اشاره به نقش حوزه های علمیه در تبیین و تبلیغ مفاهیم قرآنی، اظهار داشت: نشر معارف دینی و تبیین آیات الهی با بهره جستن از بطن قرآن کریم در مسیر عملی ساختن آن در جامعه از اهداف و اقدامات حوزه های علمیه برای غنی سازی اوقات طلاب می باشد، امیرالمومنین حضرت علی(ع) می فرمایند:«قرآن را تلاوت کنید و آن را بخاطر بسپارید، زیرا خداوند متعال دلی را که قرآن در آن باشد، عذاب نمی کند».

معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: فراهم ساختن زیرساخت های لازم برای حفظ آیات، انس بیشتر با کتاب وحی و شرکت در مسابقات قرآن کریم موجب تقویت بنیه اعتقادی طلاب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha