جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
عباس آقا رحیمی مدرسه رسالت

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه رسالت قم گفت: امروز عرصه نبرد با دشمنان تغییر کرده و روحانیت به عنوان پیشتازان انقلاب اسلامی وظیفه ای خطیر تر از گذشته برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در آیین بزرگداشت 56 شهید روحانی این مدرسه علمیه اظهارداشت: امروزه عرصه نبرد با دشمنان تغییر کرده و به جنگ نرم تبدیل شده است، طلاب باید با توانمندی کامل به مقابله با هجمه ها بپردازند.

استاد حوزه علمیه قم، اکتفا نکردن به دروس مرسوم حوزه را امری ضروری خواند و افزود: طلاب جوان باید علاوه بر دروس حوزوی، سطح اطلاعات خود را افزایش دهند تا بتوانند با شناخت و بصیرت، در جامعه اثرگذار باشند.

حجت الاسلام آقارحیمی ادامه داد: ایران در جنگ تحمیلی، در مقابل دنیای استکبار ایستادگی کرد و این امر محقق نمی شد، مگر با اعتقاد به امدادهای غیبی خداوند و توسل به اهل بیت(ع).

وی بیان داشت: شهدا مظهر تقوا، پرهیزگاری، خداشناسی، توکل، توسل و عرفان و اخلاق بودند و جوانان به ویژه طلاب باید از آنان الگوبرداری کنند.

مدیر مدرسه علمیه رسالت قم در بخش دیگری از سخنانش به تاریخچه تاسیس این مدرسه علمیه پرداخت و گفت: این مدرسه در سال 135۲ زیر نظر حجت الاسلام والمسلمین دشتی تاسیس و مشغول فعالیت شد.

وی با اشاره به وجه تسمیه مدرسه رسالت به نام امام حسن عسکری‌(ع) افزود: بانی مدرسه امام حسن عسکری‌‌(ع) مرحوم حاج غلام‌علی یزدی‌زاده بود که آن را به نام این امام همام نام‌گذاری کرده بود و زمانی که مدرسه رسالت به این مکان انتقال یافت، بنابراین نام مبارک امام حسن‌عسکری‌(ع) در سر در مدرسه گنجانده شد که هم مدرسه به نام آن حضرت مزین باشد و هم به عنوان مدرسه علمیه رسالت شناخته شود.

حجت‌الاسلام‌ آقارحیمی با بیان این که از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تولیت و مدیریت مدرسه علمیه رسالت به مدت 30 سال برعهده استاد فقید حوزه علمیه  آیت الله یزدی (ره) بوده است، خاطرنشان کرد: در طول این 30 سال گام های موثری در این مدرسه برداشته شد و افرادی در این مدرسه تحصیل کرده‌اند که امروز از فضلا و شخصیت‌های برجسته حوزه می‌باشند.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha