دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ آیت الله نابلسی گفت: کسانی که امروز در لبنان شیطنت می کنند، متوجه خطر پیش روی ملت های منطقه نیستند و نمی توانند مصلحت کشور را تامین کنند و دوستان و دشمنان لبنان را تشخیص نمی دهند و وابسته و سرسپرده کشورهایی شده اند که سیاست های آنها تاثیری منفی بر کشور و امنیت آن دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، نماز جمعه این هفته در شهرها و مناطق مختلف لبنان برگزار شد.

خطبای جمعه لبنان در سخنان خود ضمن اظهار نگرانی از استمرار رکود دولت و عدم انتخاب رئیس جمهور برای لبنان تاکید کردند مردم لبنان به خاطر استمرار مشکلات فراوان از اصلاح اوضاع نا امید شده اند و سیاسیون باید دست از منافع شخصی و حزبی و طایفی بردارند و به منافع لبنان بیندیشند و مردم لبنان نیز باید با اقتدا به سیره اهل بیت علیهم السلام دست به نهضتی جدید بزنند.

آیت الله نابلسی: لبنان به آخر خط رسیده است

آیت الله عفیف النابلسی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مجتمع حضرت زهرا(ع) در شهر صیدا گفت: تمام گفتگوهای داخلی لبنان تا کنون حتی نتوانسته مشکل دفع زباله ها را حل کند و این نشان از آن دارد که لبنان به مرحله شکست رسیده و کشور ما در زمره کشورهای شکست خورده قرار گرفته است.

ایشان افزود: طایفی گری باعث شده نظامی متشتت داشته باشیم تا جایی که واقعا معلوم نیست چه کسی حاکم لبنان است و این اختلال مزمن باعث شده برخی از اصلاح امور نا امید شوند و امور روز به روز پیچیده تر شود.

آیت الله نابلسی سپس این سؤال را مطرح کرد که اکنون در سایه این بحران پیچیده و تحولات خطرناک منطقه وظیفه ما چیست ؟ آیا باید به این اوضاع ادامه دهیم یا اینکه همه ما مردم لبنان دست به اقدامی تاریخی بزنیم و کشور خود را نجات دهیم؟

ایشان تاکید کرد: کسانی که امروز در لبنان شیطنت می کنند متوجه خطر پیش روی ملت های منطقه نیستند و نمی توانند مصلحت کشور را تامین کنند و قانون را زیر پا می گذارند و دوستان و دشمنان لبنان را تشخیص نمی دهند و وابسته و سرسپرده کشورهایی شده اند که سیاست های آنها تاثیری منفی بر کشور و امنیت آن دارد و اکنون کار به جایی رسیده که می خواهند شبکه المیادین را به جرم رسوا کردن جنایت های آل سعود مجازات کنند و این چنین، آزادی را در لبنان نقض کنند.

آیت الله قبلان: برای اصلاح لبنان باید به ائمه(ع) اقتدا کنیم

آیت الله عبدالامیر قبلان نائب رئیس مجلس اعلای شیعی لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مسئولان لبنان به خاطر خدا و برای مردم لبنان کاری بکنند که از فساد نجات یابیم و در این راه به نظر می رسد باید به روش امام زین العابدین(ع) در دعوت به سوی خدا عمل کنیم؛ چراکه ایشان دروس ارزشمندی به ما آموخته و ایشان الگوی اخلاق و سیره پسندیده است و پس از شهادت امام حسین علیه السلام به ما آموخته چگونه خود را از گمراهی و فساد و انحراف حفظ کنیم تا در خط ائمه(ع) باقی بمانیم.

ایشان افزود: کشور ما نیازمند نهضت جدیدی است که به اوضاع سامان بدهد و در این راه باید به رسول خدا(ص) و ائمه معصومین(ع) اقتدا کنیم چراکه ائمه(ع) شجره نبوت و مدرسه حقیقت هستند و به ما دستور داده اند از گمراهی و انحراف و فساد دوری کنیم و در راه اعتدال و به دور از تکفیر و ترور و ظلم گام برداریم.

آیت الله قبلان از مردم لبنان خواست به عقلانیت روی بیاورند و از هیجان در تصمیم گیری و کارها پرهیز کنند و به کشور خود خدمت کنند تا لبنان را حفظ کنیم و کشور ما همچنان نماد عدالت و انصاف و مساوات باشد.

رئیس هیئت شرعی حزب الله: لبنان در لبه پرتگاه قرار دارد

حجت الاسلام والمسلمین محمد یزبک در خطبه های نماز جمعه این هفته در بعلبک از استمرار کشمکش های سیاسی در کشور ابراز تاسف کرد و گفت: سیاسیون زیاد شعار می دهند، اما هنگام عمل، تمام گفته های آنها بر باد می رود و به نقطه آغاز برمی گردیم.

وی افزود: بحران های کشور در حال ازدیاد است و مسئولان از حل و فصل مشکلات ناتوانند به گونه ای که به نظر می رسد مسئولان کشور به خاطر حفظ منافع خود دست به توطئه زده اند.

شیخ یزبک سپس با اشاره به نابسامانی اوضاع منطقه گفت: آیا اجتماع وین می خواهد آغاز یک راه حل سیاسی باشد یا اینکه به دنبال سرپوش گذاشتن بر مشکلات منطقه است؟

وی افزود: با تمام مشکلات منطقه و لبنان چشمان ما بیدار است و کاملا مراقب دشمن صهیونیستی هستیم و می بینیم چگونه با سوء استفاده از داعش، اسلام را بدنام می کند، اما با تمام اینها ما به وعده پیروزی الهی امیدواریم و دشمنان این پیروزی را دور می پندارند، اما به خواست خدا نزدیک خواد بود.

سید علی فضل الله: مردم لبنان نا امید شده اند

حجت الاسلام والمسلمین سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: اوضاع نابسامان سیاسی لبنان تاثیرات منفی اقتصادی، اجتماعی، امنیتی، زیست محیطی و بهداشتی داشته و موجب شده مردم به نا امیدی برسند و به مهاجرت به کشورهای دیگر روی بیاورند.

وی سپس با انتقاد از فرافکنی مسئولان لبنان و ابستگی آنها به برخی کشورهای خارجی گفت: راه حل مشکلات لبنان از خارج نمی آید، بلکه این راه حل به دست سیاسیونی است که کشور را اداره می کنند، اما به شرط آنکه لباس طایفی گری و حزبی و منافع شخصی را از تن خود خارج کنند و لباس یک لبنانی را بر تن کنند که به لبنان و رنج های مردم این کشور می اندیشد که در این صورت مشکلات لبنان حل خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha