یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امیر ارزانی

حوزه/ معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي اصفهان، نمايشگاه مطبوعات را فرصتی برای افزایش همدلی رسانه‌ای عنوان کرد.

حجت الاسلام  "امیر ارزاني"، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي اصفهان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان گفت: نمايشگاه مطبوعات با حضور بيش از 700 نشريه و خبرگزاري و توسط صنوف مختلف و تشکل‌هاي صنفي رسانه اي برگزار مي‌شود که از اصفهان هم روزنامه ها، نشریات و خبرگزاری‌ها هم حضوری فعال خواهند داشت.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی و تبادل اطلاعات و استفاده از تجربیات ایجاد فضایی جهت تعامل و رقابت سالم و سازنده میان اصحاب رسانه برای مقابله با دسیسه‌های رسانه‌های بیگانه اعلام کرد.

حجت الاسلام ارزانی، نمایشگاه را بزرگترین رویداد رسانه ای دانست که موجب آشنایی بیشتر مردم با رسانه‌های نوشتاری و مجازی دانست و گفت: نمایشگاه مطبوعات رونق فعالیت‌های فرهنگی و مطبوعاتی را به همراه دارد.

وی افزود: نمایشگاه، بازتاب مطبوعات در هیاهوی جامعه است که وظیفه اطلاع‌رسانی و آگاهبخشی جامعه را به عهده دارد.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي اصفهان ضمن تاکید بر لزوم حمایت‌های مادی و معنوی از مطبوعات به نقش و اهمیت مطبوعات در جامعه پرداخت و گفت: امروزه جامعه‌اي توسعه يافته تلقي مي شود که بر عنصر دانايي اجتماعي تاکيد کند.  در چنين جامعه اي ، مطبوعات با توليد و توزيع مطلوب اطلاعات ، نقش زيادي در بالا بردن آگاهي هاي گوناگون و ضروري به عهده مي گيرند و جامعه را در نيل به تعالي و ترقي همه جانبه ياري مي کنند. مطبوعات در زمينه توسعه فرهنگي مي توانند عامل آميختگي ، توازن و پيوند دادن به باورهاي اصيل اعتقادي و سنت‌هاي بارور جامعه باشند و باعث پويايي افکار شوند، لذا کارکرد رسانه ها در عصر ارتباطات ، بي شک در همه عرصه‌ها انکارناپذير است.

وی افزود:  مطبوعات علاوه بر اطلاع رسانی، آموزش ، هدایت و رهبری کنترل ونظارت برمحیط و انتقال میراث فرهنگی نقش عمده‌ای درایجاد امید و اعتماد به نفس وارایه تصویری شفاف و درست ازمحیط پیرامونی مخاطب را به عهده دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha