شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ غرفه خبرگزاری حوزه در نمایشگاه بیست و یکم مطبوعات

حوزه/ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان از برگزاری کنگره نکوداشت آیت الله العظمی مظاهری با عنوان کنگره «فقیه اخلاقی» خبر داد.

به گزارش سرویس استان ها خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی، در حاشیه حضور در غرفه خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق در نمایشگاه بیست و یکم مطبوعات تهران، با اعلام این خبر گفت: حوزه علمیه اصفهان در پیشنه درخشان علمی خود، در زمره قطب های مهم دانش و معرفت در جهان اسلام و تشیع بوده و آثار و برکات علمی علمای آن، منبعی فیاض و جوشان در مسیر تولید علم و نشر معارف اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به اینکه برکت حضور علمای عامل، برجستگی و نمودی ویژه به حوزه اصفهان بخشیده است، ابراز داشت: پاسداشت علما و بزرگان می تواند ظرفیت علمی پژوهشی این حوزه پر برکت را بیش از پیش نمایان سازد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: دفتر تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور پاسداشت مقام علمی و اخلاقی حضرت آیت الله مظاهری، کنگره «نکوداشت فقیه اخلاقی» را در سال آینده برگزار خواهند کرد.

وی، احیای آثار حضرت آیت الله مظاهری را از مهترین برنامه کنگره «فقیه اخلاقی» برشمرد و گفت: این مرجع تقلید دارای حدود 100 اثر گرانسگ می باشد و در دیدار ستاد کنگره با معظم له، فرمودند "هیچ کاری از شما نمی خواهم فقط آثار را منتشر کنید".

رئیس ستاد کنگره «فقیه اخلاقی» ادامه داد: بخش قرآن کنگره به ویژه در بحث آثار تفسیری، به مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز رایانه ای حوزه علمیه اصفهان محول شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی خاطر نشان کرد: پیگیری سفارشات مقالات کنگره نیز بر عهده معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی می باشد. همچنین آثار چاپ شده حضرت آیت الله مظاهری نیز با مشارکت دفتر تبلیغات وزارت ارشاد، به صورت مجلدات آماده و عرضه می گردند.

 

مدیر کل فرهنگ و راشاد اسلامی اصفهان، دیدار با مراجع عظام و علما را یکی دیگر از برنامه های ستاد کنگره «فقیه اخلاقی» اعلام کرد و گفت: در برگزاری این کنگره از ظرفیت های حوزه استفاده خواهد شد.

حجت الاسلام ارزانی همچنین به حضور حوزه در فضای رسانه ای اشاره کرد و افزود: افق حوزه دارای مطالب کاربردی و اثرگزار برای طلاب و روحانیون می باشد و باید به روزنامه تبدیل شود، چرا که خلاء یک روزنامه حوزوی احساس می شود.

وی، خبرگزاری حوزه را رسانه ای پویا، فعال، اخلاق مدار و اثرگذار خواند و ابراز داشت: حضور رسانه حوزه در نمایشگاه مطبوعات، به ترویج و توسعه اخلاق مداری در فضای رسانه ای و آشنایی مردم با کارکردهای فاخر حوزه کمک بسیاری می کند.

انتهای پیام/313/3

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha