یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دوستی شورای شهر

حوزه/ عضو شورای شهر تهران گفت: حوزه های علمیه از عصر غیبت تا کنون پرچم اسلام و تشیع را با افتخار به دست گرفته و علی رغم همه ناملایمات و شرایط سخت در زمان های مختلف، خوشبختانه این پرچم همچنان در دنیا می درخشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، اسماعیل دوستی با حضور در غرفه خبرگزاری حوزه گفت: حوزه علمیه مرکز ثقل معرفی شیعه به دنیاست و همه ما دینداری خود را مرهون حوزه و دانش آموختگان آن هستیم.

وی با تاکید براینکه همه مدیون امام خمینی(ره) و حوزه علمیه هستیم،یادآور شد: حوزه های علمیه از عصر غیبت تا کنون پرچم اسلام و تشیع را با افتخار  به دست گرفته، علی رغم همه ناملایمات و شرایط سخت در زمان های مختلف خوشبختانه این پرچم همچنان در دنیا می درخشد و امیدواریم خبرگزاری حوزه که خود را سخنگوی این نهاد علمی می داند با پرداختن به  اخبار مراجع علما و شخصیت ها اقشار مختلف را در جریان عملکرد حوزه و روحانیت قرار دهد.

عضو شورای شهر تهران یادآور شد: گرچه ممکن است اطلاع کافی از تحولات درون حوزه را نداشته باشیم، اماآنچه در بیرون نظاره گر آن هستیم حضور بانشاط بزرگان حوزه اساتید و مبلغان جوان برای جذب دل های جوانان به آموزه های دینی است.

وی گفت: متاسفانه به لحاظ تهاجم شدید فرهنگی بسیاری از جوانان ما اطلاع کافی از احکام اولیه اسلام و نیز شناخت از شخصیت های حوزه ندارند و رسالت خبرگزاری حوزه این است که حوزه و عملکرد آن را به اطلاع قشر جوان برساند.

دوستی خاطرنشان کرد: در بعد سیاست همه باید از مکتب حوزه درس سیاست بیاموزیم و طبیعی است وارد شدن شخصیت های صاحب نام و نشان در حوزه در دسته بندی های جناحی معنا ندارد و احزاب و گروه های سیاسی نیز توقع ندارند بزرگان حوزه به نام اهداف برخی از جناح ها هزینه شود.

وی با ابراز خرسندی از موضع مقتدرانه و هوشمندانه بزرگان دین در خصوص مسئله مهم برجام گفت: خوب است همه ما در قضاوت های خود از شیوه و عملکرد حوزه درس بگیریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha