جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
طب اسلامی

حوزه/ تبدیل ظروف به تفلون، از جمله فرهنگ های غربی است که به ما تحمیل شده و این نوع ظروف، بیماری زاست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین اعیانی در مراسم هیئت فرهنگی مذهبی فداییان ولایت استان قم با اشاره به اینکه اسلام برای بهداشت بدن و جسم اهمیت بسیاری قائل است، اظهار داشت: باید طب سنتی و اسلامی در میان مردم رواج پیدا کند؛ چراکه دشمنان به دنبال آن هستند که این طب عظیم را که دارای ظرفیت های بسیاری است از ما گرفته و ما را به سبک زندگی غربی مبتلا کنند.

وی با بیان این مطلب که در روایات آمده است: در زمان ظهور امام زمان(عج) بیماری ها از بین خواهد رفت، ابراز داشت: بنابراین روایت باید جستجو کنیم که چه اتفاقی خواهد افتاد که بیماری ها از بین خواهد رفت؟ قطعا حضرت ولی عصر(عج) اجازه مصرف این داروها را نخواهد داد؛ چراکه بیان می شود شربت های دارویی دارای موادی همچون الکل است و بیماری های جدیدی را ایجاد می کند.

این کارشناس حوزوی طب اسلامی خاطرنشان ساخت: یهود تلاش های بسیاری برای مقابله با مسلمانان انجام می دهد و 300 سال تلاش کرده اند تا طب اسلامی را از ما گرفته و خوراک و لباس ما را تغییر داده اند؛ امروز پنبه و پشم هایی که باید برای ما لباس تهیه می شد، به نفت تبدیل شده است.

این استاد حوزه تصریح کرد: تبدیل ظروف به تفلون، از جمله فرهنگ های غربی است که به ما تحمیل شده و این نوع ظروف، بیماری زاست.

حجت الاسلام والمسلمین اعیانی بیان داشت: امروز موبایل هایی که در دستان ماست، سودازا بوده و امواج آن سبب می شود سلول های مغز، اکسیژن دریافت نکنند.

وی اظهار داشت: پیامبران الهی از صدر اسلام، طبی را به ما آموزش داده اند که تمام نیازهای بدن انسان را به بهترین شکل تأمین می کند که یکی از آن آموزه ها، حجامت و یکی از آن داروها، عسل است که شفای هر مریضی می باشد.

این پژوهشگر طب اسلامی ابراز داشت: در روایات آمده است که خوردن ذره ای عسل، بلغم و سودا را از بدن انسان دور و بیماری های سردی بدن را از بین می برد.

حجت الاسلام والمسلمین اعیانی در پایان گفت: در اسلام 11 هزار روایت درباره مباحث سلامتی انسان وجود دارد که امروزه در حوزه های علمیه نیز تدریس می شود؛ البته باید از این روایات که ناظر به مباحث وحیانی هستند، استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha