جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 جشنواره قرآن و عترت دانشجویان

حوزه/ دبیر اجرایی جشنواره قرآن و عترت دانشجویان گفت: باید توجه مردم به قرآن در جامعه بیش از پیش شود؛ نباید قرآن در مهجوریت باشد؛ در این ماه که تجلی توامان قرآن و عترت است باید بیش از پیش به قرآن پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» علی اصغر شعاعی،  در مراسم افتتاحیه سی امین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور در مدرسه امام کاظم(ع) گفت: مرحله نهایی مسابقات سی امین جشنواره ملی قرآن و عترت روز چهارشنبه 20 آبانماه 94، با حضور منتخبینی از بین ۳۰۰ هزار نفر، در مدرسه امام موسی کاظم(ع) شهر قم برگزار می شود و تا روز پنجشنبه نیز ادامه می یابد.

وی افزود: مرحله پایانی این جشنواره در بخش کتبی و شفاهی و هنری و علمی برگزار می شود؛ سه رشته قرائت، ترتیل و حفظ جزوات مختلف قرآن از جمله بخش های این مراسم است.

دبیر اجرایی سی امین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور خاطرنشان کرد: در ابتدای این مسابقات ۳۰۰ هزار دانشجو از دانشگاه های مختلف کشور شرکت داشتند و نهادهایی چون وزارت علوم و بهداشت، دانشگاه‌های فرهنگیان، پیام نور، جامع علمی کاربردی، آزاد، علوم و معارف قرآن کریم، فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نیز در برگزاری این مسابقات مشارکت داشته اند.

شعاعی خاطرنشان کرد: این مراسم با میزبانی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در قم و با حضور بیش از 700 تن از برگزیدگان نهایی برگزار می شود؛  بخش کتبی شامل رشته‌های آشنایی با احکام، آشنایی با سیره معصومین(ع)، مفاهیم قرآن کریم است و در این بخش روز پنج‌شنبه ۲۱ آبان ۱۲۰ نفر خواهر و برادر به رقابت می‌پردازند.

وی با ذکر این مطلب که بخش شفاهی شامل رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ پنج جزء، ۱۰، ۲۰ و حفظ کل، مداحی و اذان است گفت: در این بخش ۱۴۷ برادر و ۱۱۹ خواهر صبح چهارشنبه و پنج‌شنبه این هفته در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) مرحله نهایی مسابقات را طی خواهند کرد.

شعاعی با اشاره به حضور و بخش مسابقه پژوهشی و علمی و فرهنگی و هنری گفت: در بخش پژوهش ۳۶۰ نفر در رشته‌های مقاله نویسی، تلخیص کتاب و نقد و بررسی کتاب و در بخش فناوری ۴۳ نفر در رشته‌های تولید نرم افزار و وبلاگ نویسی رقابت می‌کنند؛ بخش هنری شامل رشته‌های تذهیب، طراحی پوستر، پویا نمایی، معرق، فیلم کوتاه، عکاسی، نقاشی و خوشنویسی است و در آن ۱۹۱ نفر به مرحله نهایی راه یافته‌اند.

دبیر اجرایی این جشنواره خاطرنشان کرد: برگزاری محافل قرآنی در سه نقطه شهر قم و همچنین نمایشگاه قرآنی از حواشی فرهنگی این مسابقات است.

وی گفت: باید توجه مردم به قرآن در جامعه بیش از پیش شود؛ نباید این چنین قرآن در مهجوریت باشد؛ در این ماه که تجلی هم توامان قرآن و عترت است باید بیش از پیش به قرآن پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که ما سیاه پوش مولایی هستیم که روی نی هم قرآن خواند و در آخرین شب عمر خویش مهلتی خواستند تا به قرائت قرآن و نیایش بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha