جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
روحانیون و دانش آموزان

حوزه/ متولی اصلی تعلیم و تربیت دانش آموزان در کشور، وزارت آموزش و پرورش است، اما به تنهایی و بدون کمک حوزه و روحانیت، قادر به انجام این مسئولیت بزرگ نخواهد بود.

دکتر تقی ابوطالبی احمدی در حاشیه همایش روحانیون مدارس امین، درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با ابراز خرسندی از برگزاری این همایش گفت: در شرایطی که دشمنان انقلاب اسلامی خصوصا آمریکا برنامه های مختلفی را برای به انحراف کشاندن اعتقادات جوانان در دستور کار دارند، اهمیت اجرا و تقویت این طرح تربیتی برای دانش آموزان بیش از گذشته لازم و ضروری است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان این که معلمان در سنگر تعلیم و تربیت مسئولیت سنگینی بر عهده دارند، افزود: متولی اصلی تعلیم و تربیت دانش آموزان در کشور، وزارت آموزش و پرورش است، اما به تنهایی و بدون کمک حوزه و روحانیت، قادر به انجام این مسئولیت بزرگ نخواهد بود.

وی با اشاره به این که یکی از اهداف آموزش و پرورش رشد همه جانبه دانش آموزان در همه ابعاد معنوی و علمی می باشد، تصریح کرد: مسئولین آموزش و پرورش و مدیران و معلمان مدارس خواستار حضور حداکثری روحانیون در مدارس مختلف استان تهران هستند تا دانش آموزان با تربیت دینی، در زندگی اجتماعی حیات طیبه و پاکی داشته باشند.

ابوطالبی همچنین با استقبال از همکاری ها صمیمانه حوزه علمیه، گفت: حضور دستگاه های تاثیرگذاری همچون حوزه علمیه برای ما اهمیت ویژه ای دارد و هم اکنون 155روحانی به صورت رسمی و 750روحانی به عنوان مبلغ دینی در مدارس آموزش و پرورش شهر تهران حضور دارند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان، از پیگیری های جدی معاونت تبلیغ حوزه علمیه تهران در اجرا و پیاده سازی طرح تربیتی امین در مدارس تقدیر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha