جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اعتکاف

حوزه/ حجت‌الاسلام محمدهادی صالح پرور گفت: با داشتن هشت روش جذب، داشتن ظاهری آراسته، معطر بودن، لبخند زدن، سلام کردن، حاضرجوابی متواضعانه، نگاه با محبت و معنادار، گذشت از خطای مخاطبین و نماز شب و توسل؛ می‌توان افراد را جذب کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» استاد روش سخنرانی و خطابه در همایش توجیهی مبلغان اربعین حسینی که امروز در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزارشده بود، گفت: مبلغین این ایام باید تمامی تلاش خود را برای به اتمام رساندن وظیفه‌شان انجام داده و با تفکر اینکه سفری با آسایش و راحتی خواهند داشت بپرهیزند.

حجت‌الاسلام «محمدهادی صالح پرور» خاطرنشان کرد: با داشتن هشت روش جذب داشتن ظاهری آراسته، معطر بودن، لبخند زدن، سلام کردن، حاضرجوابی متواضعانه، نگاه با محبت و معنادار، گذشت از خطای مخاطبین و نماز شب و توسل؛ می‌توان افراد را جذب کرد.

وی افزود: سلام کردن برای مردم عادی مستحب است ولی ما طلاب باید این امر را برای خود، کاری واجب تلقی کنیم.

این استاد سخنرانی با تأکید بر گذشت از خطای مخاطب گفت: آن محیط انباشتی از باران مهمات سو تفاهم و افرادی است که منتظر کوچک‌ترین اشتباه از شیعیان و خصوصاً روحانیت هستند و باید به‌شدت مراقب رفتار خود باشند.

صالح پرور با اشاره به یکی دانستن قصد زیارت همه افراد گفت: تمام تلاش خود را بر عدم تحریک بر اختلاف و مناظره نمایید و بدانید تمامی افراد از هر اندیشه سیاسی و اجتماعی در این سفر تنها برای زیارت آمده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نوع احوالپرسی می‌تواند جذب افراد شود: با ایجاد خلاقیت در برخورد با زائرین مانند آهنگین کردن سلام کردن و به اسم کوچک صدازدن افراد، می‌توانید هر دو نوع زائر ایرانی و عراقی را جذب کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha