جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
سید احمد زرگر - ستاد امر به معروف

حوزه/ دبیرکل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: کار احیای امر به معروف و نهی از منکر زمان‌بر بوده و با کار اجرایی صرف متفاوت است؛ بنابراین فعالیت در زمینه فریضتین ضرورت دارد که با حضور و کمک حوزه علمیه انجام گرفته و ستاد با حوزه علمیه ارتباط قوی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین زرگر، در مراسم رونمایی از سایت پژوهشکده تخصصی امربه معروف و نهی از منکر، که پیش از ظهر امروز در قم برگزار شد، گفت: از مهمترین فعالیت هایی که در زمینه فریضتین باید انجام داد، همکاری نهادهای حوزوی در این زمینه است.

وی افزود: حوزه علمیه زیربنای مباحث فقهی و اصولی در همه‌ زمینه‌ها مخصوصاً در این زمینه است و باید این همکاری بیش از پیش باشد.

دبیر کل ستاد امربه معروف ونهی از منکر با اشاره به این مطلب که ستاد احیاء امر به معروف در سال ۱۳۷۲ به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد ،گفت:  معظم له تأکید داشتند این کار باید احیای فریضتین باشد.

حجت الاسلام والمسلمین  زرگر ادامه داد: کار احیاء امر به معروف و نهی از منکر زمان‌بر بوده و با کار اجرایی صرف متفاوت است؛ فعالیت در زمینه فریضتین ضرورت دارد که با حضور و کمک حوزه علمیه انجام گرفته و ستاد با حوزه علمیه ارتباط قوی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه زیربنای مباحث فقهی و اصولی در همه‌ زمینه‌ها، مخصوصاً در این زمینه است؛ اعضای ستاد مرکزی ۱۷ نفرند که سه نفر از آنان از حوزه‌ علمیه هستند.

دبیرکل ستاد امر به معروف ونهی از منکر بیان کرد: در طول تاریخ عواملی نگذاشتند این دو فریضه اجرا شود و فرهنگ سازی و احیای درست در این زمینه، کار تازه‌ای است که باید با ارتباط با حوزه علمیه تحقق پیدا کند.

وی بر لزوم توسعه آموزش در این زمینه تاکید کرد.و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های پژوهشکده امر به معروف باید پاسخ‌گویی بروز به سؤالات مردم باشد یا لااقل با فرصت زمانی اندک این کار صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین زرگر به انتخاب ائمه جمعه به عنوان ریاست ستاد امر به معروف در شهر‌ها اشاره کرد و گفت: این امر نشان دهنده مردمی بودن این کار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha