سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ |۲۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 4, 2024
نمایشگاه عکس اربعین در نزدیکی مرز فلسطین

حوزه / شهر خِيام لبنان از نزديك‌ترين شهرها به مرز با فلسطين اشغالي است که با برپایی نمایشگاه عکس اربعین، روح جدیدی از حماسه در آن دمیده شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به‌دنبال برگزاري نمايشگاه عكس اربعين در سالن رسالات بيروت، اين نمايشگاه به شهر خيام در مرز لبنان با فلسطين اشغالي انتقال يافت.

 در مراسم افتتاح اين نمايشگاه در شهر خيام، رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران، مسئول اتحاديه شهرداري‌هاي حزب‌الله، معاون شهردار خيام و گروهي از مردم شهر و به‌ويژه خانواده‌هاي شهدا حضور داشتند و معاون شهردار ضمن تشكر از رايزني، از آقاي محمد مهدي شريعتمدار رايزن فرهنگي ايران دعوت كرد تا ضمن ايراد سخنراني، نمايشگاه را افتتاح كند.

رايزن فرهنگي كشورمان در سخنراني خود اظهار داشت كه شهر «خيام» ما را به ياد خيمه‌هاي عاشورا و بازداشت‌گاه خيام و شكنجه‌هاي فرزندان مظلوم آن و مقاومت مردم اين شهر، ما را به ياد مظلوميت‌هاي آل‌الله و مقاومت آنها در برابر ستم امويان مي‌اندازد و نشانه‌اي بر تداوم فرهنگ عاشورا در همه عصرهاست.

در هنگام افتتاح نمايشگاه رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران از شهردار شهر خواست تا يكي از اعضاي خانواده‌هاي شهدا نوار را قيچي كند كه اين اقدام توسط يكي از خواهران حاضر كه از خانواده‌هاي شهدا بود، صورت گرفت.

يكي از ويژگي‌هاي برگزاري نمايشگاه عكس اربعين كه به مدت سه روز ادامه خواهد يافت و پس از آن، به شهر ميس‌الجبل منتقل خواهد شد، بازديد مسيحيان ساكن شهر از اين نمايشگاه است.

شهر خيام از نزديك‌ترين شهرها به مرز با فلسطين اشغالي است، به‌گونه‌اي كه تنها چند صد متر با مرز فاصله دارد و در زمان اشغال توسط رژيم صهيونيستي و ايجاد بازداشتگاه خيام، شاهد مقاومت و ايستادگي مردم شهر و زندانيان اين بازداشتگاه بوده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha