پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
فلسطین

حوزه / صهیونیستها که بر امور خرد و کلان آمریکا تسلط دارند، وجود پرچم فلسطین را حتی در یک فروشگاه و آن هم در کنار پرچم سایر کشورها تحمل نکردند. مردم آمریکا می گویند که برای صحبت کردن درباره فلسطین نیز آزادی بیان ندارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از telesurtv.net، پرچم فلسطین که در یکی از خیابان‌های شهر نیویورک در آمریکا به اهتزاز درآمده بود، در پی فشار و لابی بعضی ساکنان نژادپرست و ضدفلسطینی، پایین کشیده شد.

این پرچم، در کنار پرچم سایر کشورها در یکی از راهرو‌های مراکز خرید اصلی یانکرز، در نیویورک قرار داشت و حتی پرچم رژیم صهیونیستی هم در این پرچم ها بود اما با این حال، صهیونیستها پرچم فلسطین را تاب نیاوردند و برگ دیگری از تسلط صهیونیستها بر امور خرد و کلان ایالات متحده آمریکا را به نمایش گذاشتند.

از سوی دیگر گروه حامیان فلسطین، پایین آوردن پرچم فلسطین را در این ایالت محکوم کرده و اعلام کردند که این اقدام منجر به سرکوب گسترده‌تر در به رسمیت شناختن فلسطین می‌شود.

رادهیکا سایناز، کارمند دادستانی در حقوق فلسطین به خبرنگاران گفت: با یک نگاه می‌توان فهمید که این برخورد دقیقا یکی از سلسله برخوردهای «بایکوت کردن فلسطین و عدم آزادی بیان درخصوص فلسطین» می‌باشد. که ما در سرتاسر کشور با آن مواجه هستیم.

موسسه حقوق فلسطین، به فعالان فلسطینی در آمریکا، مشاوره حقوقی می‌دهد. و درباره افزایش گروه‌های اسرائیلی برای از بین برد بحث‌های مرتبط به حقوق فلسطینیان هشدار می‌دهد.

حتی اجازه صحبت کردن درباره فلسطین را نمی دهند

او در ادامه گفت: در آمریکا وقتی مردم به هر شکلی، حمایت خود را از فلسطین نشان می‌دهند یا حتی وجود کشوری به نام فلسطین را اذعان می‌کنند، حامیان اسرائیلی شکایت کرده و نهاد‌های مدنی آمریکایی نیز بلافاصله آزادی بیان و صحبت درباره این مسئله را متوقف می‌کنند.

سایناز درباره بروز برخوردهای مشابه به خبرنگاران گفت: اوایل امسال، در لینکولن وود، ایالت ایلینوی، جشن سالیانه تنوع جمعیتی به بهانه گذاشتن پرچم فلسطین در مراسم، برگزار نشد. در سال 2013 نیز در یکی از دبیرستان‌های تگزاس، در مراسمی که همه دانش آموزان پرچم کشورهایشان را می‌آورند، مسئولین مدرسه به مالاک عبداللهی دانش آموز فلسطینی گفته بودند که حق ندارد پرچم فلسطین را بیاورد. که البته بعد از شکایت انجام شده او موفق شد پرچم کشورش را به مدرسه ببرد.

موسسه حقوق فلسطین اخیرا  طی گزارشی خبر از تشکیل کمپینی برای مبارزه با حامیان حقوق فلسطین در محوطه دانشگاه‌ها داده است.

خالد دیما، دبیر موسسه حقوق فلسطین در مصاحبه‌ای با خبرنگاران درباره برخوردهای ضد فلسطینی موسسات مختلف در آمریکا هشدار داده و گفت: این مسئله می‌تواند به حیثیت آن‌ها آسیب وارد کرده و چشم انداز اشتغال در این مراکز را دچار مشکل کند. این برخوردها منجر به افزایش نژادپرستی شده و ممکن است مجبور به اجرای قوانین نظارتی شویم.

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha