جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
۱

حوزه / نشست «گفت‌وگوهاي ايران و عرب» با مشاركت دانشگاه منوبه، نيمه دوم ماه ژانويه(دی ماه) در تونس برگزار مي‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آقای محمد اسدی‌موحد، رايزن فرهنگی ايران در تونس به منظور هماهنگي با دانشگاه منوبه تونس در خصوص برگزاري نشست علمي «گفت‌وگوهاي ايران و عرب»، با شكري مبخوت، رييس اين دانشگاه ديدار و گفت‌وگو كرد.

اسدی‌موحد با اشاره به جايگاه علمي و فرهنگي دانشگاه منوبه، گفت:  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در نظر دارد تا نشست گفت‌‌وگوهاي فرهنگي ايران و عرب را با شركت انديشمنداني از ايران و كشورهاي تونس، مصر، مغرب و الجزاير در تونس برگزار كند.

وي، اين نشست را پيش نشست همايش گفت‌وگوهاي ايران و عرب در تهران عنوان كرد كه در (فوريه سال 2016) برگزار مي‌شود.

رايزن فرهنگي كشورمان، افزود: در نشست علمي تونس چهار يا پنج نفر از اساتيد و صاحب‌نظران حوزه تمدن و فرهنگ به ارائه مقالات تخصصي خود مي‌پردازند.

اسدي‌موحد در سخنان پاياني خود، پيشنهاد مشاركت و همكاري دانشگاه منوبه تونس به ويژه جايگاه علمي رياست اين دانشگاه در جهان عرب و مجامع علمي تونس و مركز مطالعات فرهنگي در جمهوري اسلامي ايران را داد.

تأكيد بر حضور انديشمندان ايراني در نشست گفت‌گوهاي ايران و عرب

مبخوت، رييس دانشگاه منوبه تونس ضمن ابراز خرسندي از برگزاري نشست علمي «گفت‌وگوهاي ايران و عرب» در تونس، اظهار كرد: با توجه به زمان و فرصت محدود دانشگاه منوبه، پيشنهاد مي‌شود تا اين نشست علمي يك روزه نيمه دوم (ژانويه) 25 دي‌ماه برگزار شود كه پس از بررسي‌هاي انجام شده، زمان دقيق آن تا آخر هفته آينده اعلام خواهد شد.

وي، با تأكيد بر حضور انديشمندان ايراني در نشست علمي گفت‌گوهاي فرهنگي ايران و عرب در تونس، خواستار شد: شركت‌كنندگان ايراني به تبيين و بررسي آكادميك و دانشگاهي و چالشي موضوع اين نشست بپردازند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha