جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
احمد الطیب

حوزه/ شیخ الازهر حمله به مساجد در غرب و به آتش کشیدن مساجد به بهانه اقدامات تروریستی پاریس را به شدت محکوم کرد و از دولت های غربی خواست از مسلمانان حمایت کنند و مانع حمله به مساجد شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دو نهاد دینی مصر از جمله الازهر و دارالفتاء ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی پاریس در مورد حمله نژادپرستان به مساجد مسلمانان و تحریک علیه مسلمانان هشدار دادند و گفتند: چنین اقداماتی به تروریست ها برای خشونت های بیشتر بهانه می دهد.

شیخ الازهر افزایش خشونت ها علیه مسلمانان در غرب را به شدت محکوم کرد

احمد الطیب شیخ الازهر افزیش خشونت ها علیه مسلمانان در غرب و سوزاندن برخی مساجد در اسپانیا و هلند و کانادا پس از اتفاقات تروریستی پاریس و برپایی تظاهرات اسلام ستیزانه توسط گروه های افراطی و سوزاندن قرآن کریم توسط این گروه ها را به شدت محکوم کرد.

وی افزود ما به غربی ها در مورد چنین اقداماتی هشدار می دهیم چون این گروه ها قبل از آنکه به ما یا خودشان ضربه بزنندبه اسلام توهین می کنند و پیروان ادیان نباید اجازه دهند اقدامی خارج از رسالت ادیان صورت بگیرد، چون ادیان از چنین جنایت های بیزار هستند.

شیخ الازهر تاکید کرد ما ضمن مخالفت شدید با این اقدامات نژادپرستانه آن را بر خلاف پیام تمام ادیان آسمانی و پیمان ها و قوانین بین المللی می دانیم چون پیام ادیان الهی ضرورت احترام به اعتقادات دیگران است و اجازه نمی دهند به مقدست دیگران توهینی صورت بگیرد و ما از دولت های غربی می خواهیم تدابیر لازم برای حمایت از مسلمانان را انجام دهند.

دولت های غربی در پیگیری جنایتکاران دقت کنند

الازهر همچنین از دولت های غربی خواسته در پیگیری مجرمان اقدامات تروریستی اخیر دقت لازم را مبذول کنند تا موجب آزار و اذیت مسلمانان بی گناه نشوند، چون مسلمانان ساکن غرب نیز بخشی از این جوامع هستند و خدماتی را در زمینه های مختلف ارائه می کنند و از این رو در مورد اقدامات ناسنجیده در این زمینه هشدار می دهیم؛ چرا که می تواند موجب پیچیده تر شدن اوضاع و تغذیه تروریست ها بشود.

شیخ الازهر همچنین حمله به مساجد در غرب و به آتش کشیدن مساجد را به شدت محکوم کرد و از دولت های غربی خواست از مسلمانان حمایت کنند و مانع حمله به مساجد شوند و تاکید کرد: همین تحریک های افراد افراطی علیه مسلمانان در نهایت موجب افزایش احتقان است و به سود تروریست ها تمام خواهد شد.

دارالافتاء حمله به مساجد غرب را محکوم کرد

مرکز رصد فعالیت های داعش وابسته به دارالافتاء مصر نیز به اتش کشیدن برخی مساجد در غرب و سوزاندن قرآن کریم و حمله اخیر اسلام ستیزان به مسجد پتربروگ کانادا را محکوم کرد و افزود: مراکز اسلامی متعددی در آمریکا نیز در این راستا تهدید شده اند.

دارالافتاء افزود: این اقدامات خشونت آمیز و غیر مسئولانه باعث پیچیده تر شدن اوضاع و برانگیختن احساسات مسلمانان و ایجاد درگیری میان گروه هایی می شود که هیچ ارتباطی با تروریست ها ندارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha