شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام فرحانی - معاون آموزش حوزه

حوزه/ در حال حاضر حوزه توانسته با توسعه رشته های تخصصی، فضلای توانمندی را تربیت کند و آموزش و پرورش می تواند به خوبی از همه ظرفیت های حوزه استفاده کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین فرحانی، پیش از ظهر امروز در میزگرد تخصصی نهمین نشست آموزشی - ترویجی مدیران حوزه ها ودبیران کمیته های ستادی و استانی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در مشهد با اشاره به ظرفیت ها و عرصه های همکاری حوزه و آ موزش و پرورش، گفت: خیلی ابتدایی است که فکر کنیم تنها ارتباط حوزه و آموزش و پرورش، اقامه نماز جماعت در مدارس است .

وی با اشاره به ظرفیت های حوزه های علمیه در عرصه تربیت نخبگان، ابراز داشت: هم اکنون در حوزه رشته های تخصصی فعال می باشند و بسیاری از مراجع عظام  به صورت تخصصی به آموزش این رشته ها می پردازند.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور ادامه داد: آیت الله العظمی وحید خراسانی، رشته فرق و مذاهب، آیت الله العظمی جوادآملی، تفسیر و علوم قرآنی، آیت الله العظمی سبحانی در زمینه کلام و آیت الله العظمی مکارم شیرازی در زمینه رشته شیعه شناسی، را به صورت تخصصی راه اندازی کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی یادآور شد: در حال حاضر حوزه توانسته با توسعه رشته های تخصصی، فضلای توانمندی را تربیت کند و آموزش و پرورش می تواند به خوبی از همه ظرفیت های حوزه استفاده کند.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور با اشاره به این که توسعه و تقویت مدرسه امین یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است، افزود: باید از همه ظرفیت های حوزه های علمیه در تقویت فضای اعتقادی، دینی و معرفتی دانش آموزان بهره برد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با بیان اینکه در بعضی استان ها حضور مبلغان در مدارس موجب تحول شده است، اابراز داشت: براساس گزارش ها، بازدید دانش آموزان از مدارس علمیه موجب تقویت اعتقادات شده است و حتی در اصلاح  برخی رفتارهای آنان که از آن به عنوان هنجار شکنی یاد می شود، موثر بوده است .

وی در پایان تصریح کرد: کمیته های همکاری آموزش و پرورش و حوزه باید برای انجام ماموریت های مختلف اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha