جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
پیاده روی اربعین

حوزه/ محقق حوزوی، اجتماع عظیم اربعین را نمایش استکبار ستیزی شیعه خواند و گفت: مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند که اگر پیام انقلاب اسلامی به گوش مسلمین برسد، زمینه های وحدت و انسجامِ امت واحده اسلامی را فراهم می آورد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام حامد فاطمی روش، در نشست «بررسی مطالبات رهبری در خصوص اربعین حسینی»، در مدرسه علمیه علم الهدی تهران با اشاره به نقش و تأثیرگذاری نهضت امام حسین(ع) در شکل گیری انقلاب اسلامی، گفت: از همان ابتدای پایه گذاری انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) اعتقاد داشتند چنانچه هسته های مقاومت جوانان کشورهای اسلامی در دنیای اسلام شکل بگیرد، آن گاه بیداری اسلامی اتفاق خواهد افتاد.

پژوهشگر و محقق حوزوی افزود: مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند که اگر پیام انقلاب اسلامی به گوش مسلمین برسد، زمینه های وحدت و انسجامِ امت واحده اسلامی را فراهم می آورد.

وی با اعلام شکل گیری هسته های مقاومت در گروه های تبلیغی، اظهار داشت: برخی مسئولین فرهنگی برای توسعه و گسترش گروه های مقاومت در قالب گروه های تبلیغی که بیشتر اعضای آن را نخبگان دانشگاه ها و حوزه های علمیه در داخل کشور تشکیل می دهند، جهت استفاده از ظرفیت های علمی و بینش انقلابی آنان در تبیین اهداف انقلاب اسلامی در خارج از کشور برنامه هایی در دست اقدام دارند.

این محقق حوزوی ادامه داد: اساتید مربوطه با برگزاری کلاس هایی برای این افراد، یادگیری فنون و مهارت های انواع ارتباط گیری درست و اصولی را به آنان آموزش می دهند تا دستیابی به ارتباطی درست و مفید با افراد، حاصل گردد و مهمترین فعالیت این گروه ها در اجتماع بزرگ اربعین در کربلا می باشد که شاهد حضور زائران از کشورهای مختلف جهان اسلام هستیم.

حجت الاسلام فاطمی با بیان این که در اجتماع اربعین، طلاب و روحانیون به عنوان سفیران فرهنگی انقلاب شناخته می شوند، خطاب به آنان گفت: شما می توانید با ارتباط گیری درستِ انسانی و اسلامی، پیام و اهداف انقلاب و نظام اسلامی را منتقل کنید. و لذا با تبلیغ صحیح و مطابق با آموزه های دینی، از دل این گونه اجتماعات برکات زیادی برای انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه حاصل خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب باید آموزش مهارت های ارتباط گیری کلامی و عاطفی با زائران کشورهای مختلف در مراسم اربعین را فرا بگیرند. همچنین با رعایت ادب و احترام به اعتقادات و آداب و رسوم فرهنگی آنان، در حد توان نسبت به آگاهی بخشی لزوم مبارزه با استکبار و توجه ویژه به وحدت بین مسلمین، اقدام نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha