شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سید حسین حسینی/ حوزه گلستان

حوزه/ دبیر شورای حوزه علمیه استان گلستان با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت های حوزوی، تقویت حوزه های علمیه به ویژه در شهرستان ها را از ضرورت های امروز و فردای ایران اسلامی خواند.

حجت الاسلام سید حسین حسینی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه»، با تاکید بر لزوم تقویت حوزه های علمیه شهرستان ها، اظهارداشت: تقویت حوزه های علمیه از ضرورت های امروز و فردای ایران اسلامی بوده و مسئولین باید به این مهم اهتمام ویژه ای داشته باشند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان گلستان، ادامه داد: در استان گلستان حدود 18 مدرسه علمیه برادران فعال است، درحالی که مدارس علمیه اهل سنت بیشتر از این تعداد بوده و باید به نسبت به توسعه مدارس استان مخصوصا در شهرستان ها اقدام اساسی به عمل آید.

امام جمعه شهرستان مینودشت در ادامه در خصوص وضعیت مدارس علمیه این شهرستان، افزود: در این شهرستان دو مدرسه علمیه برادران امام جعفر صادق(ع) و خواهران الزهرا(س) مشغول فعالیت  و تربیت طلاب هستند.

وی با بیان این که در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) 157 طلبه مشغول تحصیل هستند، بیان داشت: در این مدرسه طلاب تا پایه 9 مشغول تحصیل بوده  و پس از فراگیری علوم دینی، به تدریس می پردازند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه در این مدرسه فعالیت های بسیار خوبی در عرصه های مختلف انجام می شود، تصریح کرد: مجموع  این فعالیت ها باعث شده که امسال برای چهارمین سال متوالی مدرسه امام صادق(ع) مینودشت به عنوان مدرسه برتر استان گلستان معرفی شود.

وی اذعان داشت: در مدرسه علمیه الزهرا(س) خواهران نیز بالغ بر 217 طلبه در سطح یک مشغول به تحصیل هستند که  این حوزه نیز با توجه به فعالیت های خود از مدارس موفق در عرصه تربیت طلاب خواهر است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان گلستان، با تاکید بر این که یکی از برنامه های اصلی ما در استان توسعه کیفی مدارس است، بیان داشت: البته در زمینه کمی نیز در صدد توسعه مدارس هستیم، به طوری که هم اکنون حوزه امام صادق(ع) در حال توسعه و گسترش بوده و 1200 زیربنا بر مدرسه فعلی اضافه می شود که در صورت تحقق این مهم ظرفیت این مدرسه به 250 نفر افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: مدرسه علمیه الزهرا(س) از همان ابتدای  با2200  متر زیربنا ساخته شده که ظرفیت حدود 400 نفر طلبه را دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha