شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کتاب

حوزه/ کتاب لحظه های نورانی(۱) ویژه امامان جماعت مدارس ابتدایی، در دومین روز هم اندیشی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در مشهد مقدس رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، کتاب لحظه های نورانی(1) ویژه امامان جماعت مدارس ابتدایی، در دومین روز هم اندیشی مدیران حوزه های استان ها و دبیران ستادی و استانی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در مشهد مقدس، توسط آیت الله مقتدایی، رئیس شورای عالی حوزههای علمیه، رونمایی شد.

کتاب لحظه های نورانی(1) تالیف حجت الاسلام محمدحسین مرادی و جمال قلی زاده نوقابی، درچهارصد و هشت صفحه، به همت کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش استان خراسان رضوی تهیه، توسط موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی ضریح آفتاب، در تیراژ 2هزار جلدی به چاپ رسیده است.

کتاب مذکور شامل آیه ها، احکام، تمثیلات، مناسبت ها، داستان ها و لطایف می باشد و در ابتدای آن خطاب به امامان جماعت مدارس با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) که می فرمایند «إنَّما قَلبُ الحَدَثِ كَالأرضِ الخالِيَةِ مَهما أُلقِيَ فيها مِن كُلِّ شَيءٍ قَبِلَتهُ/ قلب نوجوان ، همچون زمين ناكشته است كه هرچه در آن افكنده شود، مى پذيرد (غررالحكم و دررالكلم، حديث3901)» نوشته شده است؛ این کلام وظایف خطیر مربیان، معلمان و به ویژه امامان جماعت که الگوی نوجوانان و جوانان هستند را بسیار سنگین می کند.

در بخش دیگری از این نوشته می خوانیم که امامان جماعت مدارس را می توان سفیران تربیت اسلامی در مدارس دانست، زیرا آنان با رفتار و گفتار خویش می توانند کودکان، نوجوانان و اسلامی را به راه سعادت ابدی رهنمون کند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha