شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بهشتی نژاد

حوزه/ یکی از اساتید حوزه اصفهان با بیان اینکه دشمن از اجتماعات عظیم شیعیان در مراسم مختلف واهمه دارد،گفت: حضور ۲۵ میلیونی زائرین اربعین حسینی(ع)برای دشمنان بسیار گران، تمام و غیر قابل تحمل شده است.

حجت الاسلام سید حسین بهشتی نژاد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان در خصوص اهمیت زیارت در اسلام گفت: اصل زیارت از پشتوانه ای محکم در منابع دینی برخوردار است، بیش از دهها روایت وجود دارد که جایگاه زیارت را در تشیع نشان می دهد، از جمله اینکه در روایتی از حضرت رضا(ع) است که می فرمایند:" برای هر امامی بر عهده شیعیان عهد  پیمانی است واز جمله عواملی که این پیمان الهی را ادا می کند زیارت قبور امامان(ع) است."

وی با تاکید براینکه انبوهی از روایات در خصوص زیارت داریم که اهمیت زیارت را نشان می دهد، افزود: در حدیثی داریم که هر کس به زیارت امامان برود در حالی که عارف به حق ایشان است، "یعنی پشتوانه ای از بصیرت را همراه دارد"، ثواب زیارتش مانند ثواب شهداء بدر است.

این پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: در حقیقت زیارت عهد وپیمانی است، که این عهد و پیمان، بیعت مجدد زائر با امام خویش است، لذا زیارت تجلی نمایش بهترین جلوه های محبت و مودت انسان به ساحت مقدس ائمه اطهار(ع) است.

وی با اشاره به حضور جمعیت زیادی از  شیعیان در طول تاریخ در کنار قبور ائمه اطهار(ع) و به خصوص حضرت سید الشهداء(ع) گفت: این شور و شوق زیارت حضرت ابا عبد الله الحسین(ع) بیانگر مشعل پرفروزان عاشورا است که همچنان و تا قیام قیامت پا برجاست.

حجت الاسلام بهشتی نژاد با بیان اینکه دشمن از اجتماعات عظیم شیعیان در مراسم مختلف واهمه دارد،گفت حضور 25 میلیونی زائر اربعین حسینی(ع)برای دشمنان بسیار گران تمام و غیر قابل تحمل شده است، چرا که باعث اقتدار تشیع شده است.

وی هدف اصلی زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین را استمرار و ماندگاری راه این امام همام دانست و افزود: پیاده روی اربعین سنت دیرینه ای است که برخی بنیان گذار آن را جابربن عبد الله انصاری دانسته اند، ولی از طرفی هم می توان زیارت اربعین را یادگار از عدد مقدس چهل نیز دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha