چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
سید محمود نبویان

حوزه/ حجت الاسلام نبویان گفت: طلاب وظيفه مهمي در راستای جلوگيري از نفوذ غرب در كشور دارند، لذا بايد با مطالعه و پژوهش های فراوان ضمن تبيين ابعاد مختلف این مهم،در راستای پاسخ گویی به شبهات نیز فعالیت نمایند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از اصفهان،‌حجت الاسلام سید محمود نبويان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در جلسه تبیین ابعاد نفوذ كه به همت مدرسه علميه دارالحكمه برگزار شد،‌در جمع طلاب و روحانیون اصفهان گفت: از مهم ترين مباحث امروز،‌مبحث پسا برجام است كما اينكه مقام معظم رهبري نيز به اين نكته بسيار توجه دارند

وي خاطر نشان كرد: آمريكا دو استراتژي مهم را با هدف تقابل با ايران مدنظر قرار داده: نخستين استراتژي در زمان بوش پسر بود كه مي خواست به مقابله نظامي با كشورمان بپردازد و در مورد دوم،‌ موضع استراتژي برجام است كه هم اكنون در زمان اين جريان هستيم.

حجت الاسلام نبويان تصريح كرد:‌ هنگامي كه دولتمردان آمريكايي به فكر مقابله نظامي با ايران بودند،‌ نمي دانستند اين ملت بسيار تيزبينانه به مقابله با آنها خواهند پرداخت، لذا در اين امر شكست سنگيني خورده و نتوانست اندكي تعرض به خاك ايران داشته باشند.

وی افزود: در استراتژي دوم،‌ شاهد آن هستيم كه آمريكايي ها مي خواهند به هر بهانه اي در كشور نفوذ كنند ولو به هر وسيله اي كه دراختيار داشته باشند كه برخي از اين ابزار، تقويت اهرم هاي فشار مانند توسل به حمله نظامي،‌ايجاد فتنه هاي بزرگ،‌ اعمال تحريم هاي بسيار سنگين و بهره گيري از ابزار ماهواره مي باشد.

اين نماينده مجلس، استراتژي دوم آمريكايي ها عليه ايران را با اشاره به رفتن آنها به سمت قدرت نرم و سخت كشورمان توصيف كرد و اظهار داشت:‌ سران آمريكايي مي خواهند به سمت قدرت نرم و سخت ايران بروند و از طريق فشار بر نيروي اقتصادي كشور،‌ تحريم هاي جديدي عليه ما صادر نمايند.

وي افزود: هدف بعدي آنها اين است كه از توان موشكي و دفاعي ايران كم كنند و ايدئولوژي انقلابي و اسلامي ملت شريف جمهوري اسلامي را به سمت ديگري سوق داده و از آنها به هر شكلي جلوگيري به عمل آورند.

این پژوهشگردینی، به طرح استراتژي نوع سومی نیز پرداخت و عنوان داشت:‌ در اين استراتژي سعي آمريكا بر اين است كه سياست تعاملي را بر سياست تقابلي ترجيح دهد، لذا از طريق نفوذ مي خواهند سرنگوني كشور را رقم بزنند که این خطر مورد تاكيد فراوان مقام معظم رهبري بوده است و ايشان بيشترين خطاب را جهت جلوگيري از نفوذ،‌به طلاب داشته اند.

وي طرق نفوذ به كشور را مدنظر قرار داده و تاكيد كرد: چند راه براي نفوذ به كشور وجود دارد ‌نفوذ فرهنگي،‌ فكري،اقتصادي و  امنيتي از جمله آن است که  طبق فرموده رهبري،‌ مهمترين نفوذ، نفوذ از راه فرهنگ و تفكر بشريت است.

حجت الاسلام نبويان تصريح كرد:‌ آنها مي خواهند از طريق نفوذ فرهنگي و فكري در باورهاي ديني مردم رخنه كنند و حتي عزاداري هاي ما را به نحوي شكل دهند كه دين را از سياست جدا بدانند و راه تشيع انگليسي را در پيش گيرند لذا اين خطر بسيار جدي است که باید همگان نسبت به آن هوشیار باشیم.

نماينده مردم تهران در مجلس در پايان اظهار داشت: وظيفه طلاب،‌جلوگيري از نفوذ فرهنگي در كشور است و اين امر رخ نمي دهد مگر با مطالعه كتب مختلف و تلاش در جهت پاسخگويي به شبهاتي كه ساخته دشمن مي باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha